Diferencies ente revisiones de «Filtru polarizador»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: polarizado => polarizáu
m iguo testu: lluz polarizada|lluz polarizáu => lluz polarizao
Llinia 8:
La lluz ye una [[radiación electromagnético]] tresversal, ye dicir la oscilación del campu electromagnético ye perpendicular al so espardimientu. Polo xeneral, fontes lluminoses convencionales, como'l Sol, emiten lluz con campos llétricos en cualquier direición a la direición d'espardimientu (pero siempres perpendicular a esta). Pero por distintos mecanismos físicos puede penerar una sola direición d'oscilación, nesti estáu la lluz esta polarizada.
 
Entós, la [[Polarización electromagnética|lluz polarizadapolarizao]] ye aquella que tien una determinada direición d'oscilación. Hai tres tipos de lluz polarizadapolarizao: llinial, circular y elíptica. Podemos imaxinar, el filtru polarizador ye como una rejilla que dexa namái'l pasu de la lluz que bazcuya nel planu paralelu al vector normal a la superficie de la rexa. La lluz tresmitida al otru llau del polarizador considérase lluz polarizadapolarizao. En realidá'l filtru polarizador comercial consiste nuna cadena de polímeru espurrida a la llende, de cuenta que les molécules actúen como una rejilla qu'absuerbe fuertemente una componente polarizada de lluz y ye bien tresparente a la otra componente, como describe la [[Llei de Malus]].
 
== Aplicaciones ==
Llinia 43:
=== Otres aplicaciones ===
* Los filtros polarizadores emplegar en preseos científicos como [[microscopiu|microscopios]] pa resaltar estructures.
* Pueden realizase coloríos vitrales que camuden de color y tonu dependiendo del ángulu de la lluz polarizadapolarizao
* Nos [[polarímetros]] úsense dos cristales polarizadores pa midir l'actividá óptica en sustances orgániques. El [[sacarímetro]] ye un polarímetro pa midir concentraciones d'azucre.
* Les pantalles de [[cristal líquidu]] ([[LCD]]) precisen d'un filtru polarizador.