Diferencies ente revisiones de «Catalina de los Ríos y Lisperguer»

Contenido eliminado Contenido añadido
m plurales femeninos -as -es
m iguo testu: primera y únicu fíu => primer y únicu fíu
Llinia 49:
Alonso Campofrío empezó darréu a xubir en cargos públicos, reemplazando inclusive a dellos parientes de Catalina, como a Rodolfo Lisperguer nel cargu d'alcalde. El cura que los casó foi Pedro de Figueroa; la lleenda diz que Catalina enxamás se lo perdonó ya intentó asesinalo, anque según otra versión ella habríase namoráu del relixosu, a quien acosaría hasta'l cansanciu ensin resultaos.
 
Al añu siguiente del so matrimoniu, Catalina da a lluz a los so primeraprimer y únicu fíu, Gonzalo, quien morrió cuando cuntaba con 8 o 10 años d'edá. Aprosimao en 1628 muerre la so hermana nel Perú, y Catalina convertir na dueña de gran parte de les tierres que pertenecíen a Águeda en Chile.
 
Según l'historiador [[Benjamín Vicuña Mackenna]],<ref>[[Benjamín Vicuña Mackenna]]. ''Los Lisperguer y La Quintrala (Doña Catalina de los Ríos). Episodiu históricu-social con numberosos documentos inéditos'', 2ª edición aumentada y correxida; ediciones de la imprenta d'[[El Mercuriu]], [[Valparaíso]] - Chile, 1877</ref> el maríu nun yera ayenu a los costumes despiadaes de la so muyer; foi benignu con ella y amar. Ella túvo-y en gran aprecio pero nunca llegó a amar.