Diferencies ente revisiones de «Golpe d'Estáu en Chile de 1973»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: gaseoductu/os => gasoductu/gasoductos
m iguo testu: de el so => del so (manual)
Llinia 64:
Pa evitar la llegada de Allende a la presidencia, [[Roberto Viaux]], xunto a miembros de [[Patria y Llibertá]] entamaron el secuestru de [[René Schneider]], col fin de provocar la intervención de les fuercies armaes y evitar la sesión del Congresu Plenu. El 19 d'ochobre de 1970, un grupu d'homes forníos con granaes de gas lacrimógeno intentó secuestrar a Schneider a la salida d'una cena oficial. La tentativa falló porque'l Xeneral abandonó la cortil nel so automóvil priváu y non nel vehículu oficial previstu polos homes de Viaux.
El segundu intentu de secuestru realizar a les 08:00 del [[22 d'ochobre]] de 1970, cuando l'automóvil oficial de Schneider foi bloquiáu por cuatro vehículos na esquina d'Avenida Américo Vespucio con Martín de Zamora (comuña de [[Los Condes]]) y un grupu de mozos arrodió'l del Xeneral, estrozando con martiellos los cristales traseros y la puerta llateral trasera. Al decatase de que Schneider tomaba la so arma pa repeler l'aición, el secuestradores dispararon sobre él, impactándolo con tres bales, y depués fuxeron. El cabu-xofer, Leopoldo Mauna Morales, al ver sangrándose al comandante en xefe, llevar al Hospital Militar.
Por cuenta de eldel so pergrave estáu, el xeneral sufrió un paru cardiaco, finando a les 07:50 del 25 d'ochobre de 1970,
 
La [[Doctrina Schneider]] yera un principiu d'apegu al orde constitucional, respetu de la voluntá ciudadana y non intervención en política per parte del Exércitu de Chile. Encarnada pol xeneral chilenu, dexó la eleición de Salvador Allende como presidente de Chile, y yera la principal torga ideolóxica pa un golpe d'Estáu militar contra él.