Diferencies ente revisiones de «Batalla de Cannas»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: kilómetros => quilómetros
Ellywa esborró l'archivu "Dishekel_hispano-cartaginés-2.jpg" en Commons porque per c:Commons:Deletion requests/File:Dishekel hispano-cartaginés-2.jpg.
Llinia 138:
 
Mientres un ciertu periodu de tiempu, los romanos atopáronse dafechu espuestos y desorganizados. Los meyores exércitos de la península fueren destruyíos, los pocos sobrevivientes taben absolutamente desmoralizados y l'únicu cónsul con vida (Varrón), dafechu desacreditado. Foi una completa catástrofe pa los romanos. La ciudá de Roma declaró un día enteru de llutu nacional, yá que nun había un solu habitante en Roma que nun tuviera emparentáu o conociera a dalguna de les persones que morrieren na batalla. Los romanos atopar en tal estáu de desesperación que llegaron a recurrir al sacrificiu humanu, hasta'l puntu de qu'esisten datos sobre enterramientos de persones vives nel [[foru romanu]] hasta en dos causes<ref name=Palmer_1997>{{cita llibru|apellíos=Palmer|nome=Robert HALA|títulu=Rome and Carthage at peace|editorial=Stuttgart, F. Steiner|añu=1997|id=ISBN 3-515-07040-0}}</ref> y del abandonu d'un ñácaru nel [[mar Adriáticu]] por nacer con un tamañu desproporcionáu<ref name=Palmer_1997 /> (lo cual supón posiblemente l'últimu casu rexistráu de sacrificios humanos llevaos a cabu polos romanos, salvando les execuciones públiques d'enemigos derrotaos que les sos muertes dedicar al dios Marte).
 
[[Ficheru:Dishekel hispano-cartaginés-2.jpg|thumbnail|250px|Moneda acuñada cola efixe de Aníbal Barca.]]
 
Lucio Cecilio Metelo, un [[tribunu militar]], dizse que llegó a tal estáu de desesperación nos díes que siguieron a la batalla de Cannas que llegó a suxurir que tou taba perdíu pa la causa romana, y fixo una llamada por que los otros tribunos navegaren con él pa ufiertar los sos servicios como mercenarios a dalgún príncipe estranxeru.<ref name="gowen" /> Darréu foi obligáu a faer un xuramentu de llealtá a Roma hasta'l fin de los sos díes. Tocantes a los sobrevivientes del desastre de Cannas, fueron reconstituyíos en dos legión qu'acabaron la campaña d'esi añu en Campania baxu mandu de Marcu Claudio Marcelo, y al entamu del siguiente consuláu, fueron asignaos a Sicilia como castigu pol so humillante deserción nel campu de batalla,<ref name="gowen" /> onde permaneceríen hasta que nel añu 204 e.C., Escipión Africanu llevar a África para nuna campaña de dos años, acabar cola guerra.