Diferencies ente revisiones de «Principáu de Cataluña»

Contenido eliminado Contenido añadido
Páxina creada con «miniaturadeimagen|330x330px|Territoriu del Principáu de Cataluña hasta 1659. Les sos llendes tán superpuestes a les llendes nacionales actuales. El '''Principáu de Cataluña''' (en catalán, ''Principat de Catalunya''; en llatín, ''Principatus Cathaloniæ''; n'occitanu, ''Principat de Catalonha''; n'español ''Principado de Cataluña'' y en Idioma francé…»
 
Llinia 9:
 
El matrimoniu de [[Fernandu II d'Aragón]] con [[Sabela I de Castiella]] en 1469 sentó les bases pa la fundación del [[España|Reinu d'España]]. En 1492 entamó la colonización española del recién descubiertu continente americanu, y el poder políticu del nuevu reinu foi pasando cada vegada más a Castiella. Les tensiones de les instituciones catalanes con la monarquía, xunto col malestar campesín, provocó la [[Guerra de los Segadores]] ([[1640]]-[[1659]]). El [[tratáu de los Pirineos]] (1659), que-y punxo fin, recoyó la cesión de la soberanía del Rosellón a Francia. Demientres la [[Guerra de Socesión Española]] ([[1701]]-[[1714]]) la Corona d'Aragón sofitó al candidatu perdedor, l'archiduque [[Carlos VI del Sacru Imperiu Romanu Xermánicu|Carlos d'Habsburgu]]. Tres de la rendición de [[Barcelona]], en 1714, el rei [[Felipe V d'España|Felipe V]] de Borbón, espeyando'l modelu francés, impuso l'absolutismu y la xunificación de l'alministración en toa España. Los [[Decretos de Nueva Planta]] suprimieron les principales instituciones y los derechos políticos de los catalanes, aragoneses, valencianes ya mallorquines, reduciendo los antiguos reinos a provincies de la Corona de Castiella. Sicasí, el Principáu de Cataluña siguió siendo una xunidá alministrativa hasta la [[División territorial d'España en 1833|división provincial de 1833]], que dividió Cataluña en cuatro provincies.
 
== Referencies ==
 
== Bibliografía ==
Línea 18 ⟶ 16:
* Sesma Muñoz, José Angel, ''La Corona de Aragón. Una introducción crítica''. Zaragoza, Caja de la Inmaculada, 2000. ISBN 84-95306-80-8
 
== Referencies ==
{{Entamu}}
[[Categoría:Cataluña]]