Diferencies ente revisiones de «Estratexa militar»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: l'esencia => la esencia
m nomes
Llinia 574:
* [[Alexandru Magno]], que por casu dempués de la [[batalla de Gaugamela]] escorrió a [[Darío III]] tola nueche y la nueche y la mañana siguiente hasta mediudía. Tres curtiu reposu coló tola nueche siguiente y llegó a l'amanecida al campu que Bagistanes acababa de dexar y atopó delles tropes enemigues que-y dieron noticies de Darío. Anque los homes y caballos topábense aballaos d'esta marcha forzada la continuu tola nueche hasta a otru día hasta mediudía. Llegó a un llugar onde Darío se detuvo nel víspora y queriendo faer una dilixencia ordenó a 500 caballeros echaren pie a tierra, yá que nin la infantería nin la caballería cargada d'armes podíen aguantar y que los más brengosos oficiles d'infantería montaren a caballu, armaos como taben y que Nicator y Arreyar siguieren el camín que Darío con Besu habíen coyíu, mientres el prosiguió per una camín más curtiu pero ensin agua y partió al ponese'l sol dempués d'andar 400 estadios o 16 llegües, algamando a l'amanecida a Darío y el so escolta y atacar (anque Besu abandonó a Darío dempués d'asesinalu).
* [[Xuliu César]], que cuando la celeridad yera necesaria, como cola sulevación de Avernia pol caudiellu galu [[Vercingetórix]] o nes guerres civiles escorriendo a Afranio y Petreyo y más tarde a [[Pompeyo]] (al que dempués de la [[batalla de Farsalia]] creyó Xuliu César que l'únicu oxetivu de los sos cuidos tenía de ser escorrer a Pompeyo en cualquier país que fora a despintase, por medrana que Pompeyo xuntara nueves tropes y anovara la guerra ) nada-y detenía, nada-y asustaba y despreciaba toes los abertales de les estaciones y nenguna torga o fatiga podía contene-y. Y la celeridad con que sometiera a la Galia sirvió pa contenela pos pasando Xuliu César d'una ciudá a otra, reprimía los deséu que toos teníen d'anovar la guerra y obligar a ocupase del so propiu caltenimientu y a echar n'olvidu la d'otros y esta conducta contenía na fidelidá a los sos aliaos y a los pueblos sometíos.
* [[Carlomagno]], que pasaba d'un estremu d'Europa a otru y les dificultaes de los caminos, envernaes, montes, ríos, nun paecíen detener les sos escursiones y les dilaciones d'un enemigu insidioso, débil o sosprendíu nun teníen sobre la influencia dalguna y diba siempres derechu al so fin ensin perder un intre. Y el so llargu reináu tuvo dos oxetivos, como fueron formar de tolos pueblos xermánicos un solu cuerpu de nación y dotala d'una organización completa (Empresa xigantesca porque los pueblos que zarraben la Europa Occidental topar en perpetua guerra. Les fronteres del Reináu de Carlomagno taben amenaciaes; pela parte oriental por [[Pueblu saxón|saxones]], [[bávaros]], [[ávaros]], daneses y [[pueblos eslavos|eslavos]]; por partir Sur y Sudeste por [[lombardos]] y [[sarracenu|sarracenos]] y pela parte interior, los [[aquitanios]], [[bretón (pueblu)|bretonos]] y [[turingiosturinxos]] nun fueron siempres bien lleales y d'últimes l'apaición de los [[normandos]]) y l'ataque, la iniciativa siempres partió de Carlomagno y vivió en perpetua llucha colos sos vecinos.
* [[Bertrand Du Guesclin]], xeneral francés qu'a pesar de recibir avisu que-y afayaba la facilidá d'una empresa, partía pa executala, ensin omitir les más capaces precuros d'asegurar el sucesu. Caracterizóse tamién porque enxamás dexó escapar una ocasión, previeno perdayuri al enemigu y siguió siempres los sos oxetivos, ensin detenese poles proposiciones capciosas que-y faíen,
* [[Napoleón Bonaparte|Napoleón I]] colos siguientes exemplos: