Diferencies ente revisiones de «Derechu romanu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: veintiuno => ventiún
m nomes
Llinia 68:
La resultancia de too esti conxuntu de disposiciones foi un enorme y farragoso aparatu de lleis de distintos rangos, munches vegaes contradictories, lo que fixo necesaria l'apaición de la figura de los xurisconsultos (o Xuristes), que trataben de simplificar el conxuntu llegal y formar doctrina xurídica, que pudiera aplicase tamién a los nuevos casos. Ente ellos destaquen [[Ulpiano]], [[Papiniano]], [[Modestino]], [[Gayo]] y [[Paulo]].
 
El primer intentu de sistematizar totalmente el derechu deber al emperador oriental [[Teodosio II]], socesor d'[[Arcadio]]. Sol so patrociniu, ellaboróse'l ''[[Códigu Teodosiano|Codex Theodosianus]]'', que de la mesma sirvió como base pa la creación de derechu nos nuevos [[Pueblos xermánicos|reinos xermánicos]] qu'asocedieron al Imperiu romanu n'occidente. Esti códigu foi reconocíu como fonte de derechu pol emperador [[Flavio Honorio|Honorio]], tíu de Teodosio II. El ''[[Breviariu de Alarico|Breviarum Alarici]]'' o ''Lex Romana Visigothorum, ''ellaborada pol rei [[visigodu]] [[AlaricoAlaricu II]], ye un herederu direutu del ''Codex Theodosianus.''
 
Sicasí, el númberu de disposiciones llegales y de casos ensin contemplar pol ''Codex Theodosianus'' yera eleváu, polo que l'emperador Justiniano patrocinó la escoyeta de toles disposiciones nel ''[[Corpus Iuris Civilis]]'', que consta de les ''Institutiones'' o principios xenerales de derechu, del ''[[Digesto]]'' o coleición d'opiniones xurídiques de xurisconsultos heredaes del pasáu pa la consulta de xueces y maxistraos nel resolución de casos, del ''[[Codex Iustinianus]]'' o escoyeta de lleis a valir dende tiempos Republicanos hasta la redaición del Corpus llegal de Justiniano, y les ''Novellæ'', yá en griegu, que recueyen les lleis emitíes en Bizanciu a partir de Justiniano.