Diferencies ente revisiones de «Fuexa común d'Uviéu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m Estilu habitual na nuesa wiki
Sin resumen de edición
Llinia 1:
[[Ficheru:Fosa común de Oviedo.jpg|thumb|Monumentu na Fuesa común d'Uviéu]]
 
La '''[[FuesaFuexa común]] d'[[Uviéu]]''' atopar enallúgase'n dicha ciudá [[Asturies|asturiana]] y ellí reposen 1.316 persones asesinaes mientres la represión na zona franquista, na [[Guerra Civil Española]]<ref>[https://www.elcomercio.es/v/20100415/oviedo/monolito-memoria-fuesa-comun-20100415.html Monolitu en memoria de la fuesa común d'Uviéu]</ref> persones asesinaes mientres la represión na zona franquista, na [[Guerra Civil Española]].
 
== Carauterístiques ==
La fuesafuexa tien 21 metros de llongura por 12 d'anchu, y fondura desconocida, pero pol númberu de los ellí soterraos, tentien de ser fonda. Munchos fueronfueren tresportaos con vida al esterior del campusantu, y asesinaos ellí mesmu, nun allugamientu mirando a la [[sierra del Aramo]]. Los que nun morríen nel mesmu fusilamientofusilamientu yerenfueren soterraos morrebundos, ensin tiru de gracia, cubiertos de [[cal vivo]] y de cutiu quedando al enrite miembros que yeren comíos polos perros y los cuervos. Los berros de dolor de los desgraciaos qu'entá nun morrieren podíen ser escuchaos por quien vivíen nes cercaníes.
 
Otros fueren secuestraos, pasiaos y executaos n'otros llugares, tresportaos los sos cadabres en camiones, dexando restos de la so sangre peles cais d'Uviéu, y llevaos a la fuesa pa cerrar episodios escuros y de cutiu anónimos. Y lo que ta claro ye que non toles víctimes de la represión fascista n'Uviéu tán na fuesa: munchos fueron los que sumieron y morrieron de forma estraoficial, siendo "pasiaos" y asesinaos tantu por civiles como por militares, ensin dexar constancia escrita y con flagrante impunidá y complicidá de les autoridaes, yá terminada la guerra.
Llinia 12:
== Los familiares ==
 
Desque la fuesafuexa empezó a acoyer cuerpos, convertir a la honra a los muertos d'[[izquierdes]] en daqué clandestín. Inclusive les flores teníen de ser refundiaes dende l'esterior, al tar siempres cerrada la puerta del campusantu civil. Vilbes que teníen ellí soterraos al home, a los fíos o a toos, yeren repelidas violentamente pola [[Guardia Civil]].
 
Namái en 1967, familiares de los ellí soterraos, solicitaron valientemente la construcción d'un cercu de piedra como'l que güei día delimita la fuesafuexa, llogrando la negativa per parte del Gobiernu Civil.<ref name=historia />
 
== El monumentu ==
Yá en democracia, en vísporesviéspores del [[Segunda República Española|día de la República]] de [[1986]], inauguróse'l monumentu qu'anguaño apodera l'espaciu de la fuesafuexa: un monumentu dedicáu a los Defensores de la República y del [[Frente Popular]] n'Asturies.<ref name=historia />
 
== Enllaces esternos ==