Diferencies ente revisiones de «Portalrubio de Guadamejud»

Contenido eliminado Contenido añadido
m ánade coríu
Llinia 55:
No que fai a la cubierta vexetal, la Alcarria ye una contorna fuertemente incidida pola aición antrópica que se concentra nos valles, en forma de cultivos de regadío como'l maíz y otros cultivos intensivos, nos pandoriales, onde apoderen los cultivos de secanu como la cebera, y nes cuestes col olivar y la vide. Nos pandoriales la vexetación ye resistente a les dures condiciones climátiques a la que ta sometida. Ente los campos de cebera de los pandoriales conviven sabines albares y enebros que conviven con parrotales maderizos, y apaecen numberosos montes de encinas, caxigales y coscojas. Frutu de la repoblación apaecen tamién amueses de pinu carrasco, pinu laricio y pinu piñonero. Les cuestes y cárcavas tán poblaes de monte baxu compuestu por llurdios de quejigal, daes les carauterístiques más bien xéricas de la zona, según la litoloxía dominante nes mesmes, alternando con espliegos y árgomes, que na Alcarria tienen gran importancia pola so bayura, estensión y bon estáu de caltenimientu. Nos coluviones asitiaos nes partes baxes de les aguaes atópense, si la orientación de l'aguada ye óptima, cultivos frutales, según vide y olivar de regadío. La Alcarria tien, sobremanera en cuestes y valles, una gran riqueza de plantes arumoses y florísticas, como la lavanda, l'espliegu, el cantueso, el romeru, el tomillu o la salvia, qu'apurrieron l'asentamientu de truébanos que producen el miel de la Alcarria.
 
La fauna qu'habita'l paisaxe de la Alcarria ye la mesma d'ambientes mediterráneos. Ente los mamíferos destaca la presencia del xabalín, que la so estensión ver favorecida pol progresivu despoblamientu de les zones rurales, la gineta, la foina y el foín, el coneyu y la llebre. Ente la avifauna presente ta la perdiz, el falpayar, la tórtola y diversos córvidos, a los qu'hai qu'añedir diverses aves acuátiques per ríos y llagunes como'l ánadecoríu real, el coríu coloráu, el patu cuyar, el porrón común, el porrón moñudo, la cerceta común, la focha y el martín pescador. La cigüeña blanca ta presente en niales a lo cimero d'arbolees, torres y campanarios.
Tocantes a les aves de presa, apaecen, sobremanera nos valles, bona parte de les especies presentes na península Ibérica. Nos roquedales añeren l'águila real, la utre negra, l'águila perdicera, el ferre pelegrín, y la peñerina. Sobre los árboles añeren l'águila culebrera, l'águila calzada, l'azor, el gavilán, el bilanu real y l'alcotán. Como aves de presa nocherniegues apaecen l'uxu real, l'uxu chicu, el cárabo, el miagón, el autillo y la curuxa común.
Pela so parte, la ictiofauna gocia d'una especial importancia pola proliferación de ríos y los grandes banzaos. Destaquen les autóctones trucha común, barbu común y barbu comizo, y les incorporaes trucha arcu iris, tenca y cachuelo. Amás, los banzaos de Entrepeñas y Buendía formen un hábitat ideal pa la carpa, el lucio y la llubina negra.