Diferencies ente revisiones de «Ácidu sulfúrico»

Contenido eliminado Contenido añadido
mSin resumen de edición
m BOT: Cita riquida
Llinia 33:
El descubrimientu del ácidu sulfúrico rellacionar col sieglu VIII y el alquimista [[Jabir ibn Hayyan]]. Foi estudiáu dempués, nel sieglu IX pol alquimista [[Al-Razi|Ibn Zakariya al-Razi]], quien llogró la sustancia de la destilación seca de minerales incluyendo l'amiestu de [[sulfatu de fierro (II)]] (FeSO<sub>4</sub>) con agua y [[sulfatu de cobre (II)]] (CuSO<sub>4</sub>). Calecíos, estos compuestos descomponer en [[óxidu de fierro (II)]] y [[óxidu de cobre (II)]], respeutivamente, dando agua y [[óxidu d'azufre (VI)]], que combináu produz una disolución esleida d'ácidu sulfúrico. Esti métodu fíxose popular n'Europa al traviés de la traducción de los trataos y llibros d'árabes y perses por alquimistas europeos del sieglu XIII como l'alemán [[Alberto Magno]].
 
Los alquimistas de la Europa medieval conocíen al ácidu sulfúrico como aceite de vitriolo, llicor de vitriolo, o a cencielles vitriólo, ente otros nomes. La pallabra vitriolo deriva del llatín “vitreus”, que significa cristal y refierse a l'apariencia de los sales de sulfatu, que tamién reciben el nome de vitriolo.{{citaensin riquidareferencies}} Los sales denominaos asina inclúin el [[sulfatu de cobre (II)]] (o ‘vitriolo azul' o ‘vitriolo romanu'), [[sulfatu de cinc]] (o ‘vitriolo blancu'), [[sulfatu de fierro (II)]] (o ‘vitriolo verde'), [[sulfatu de fierro (III)]] (o ‘vitriolo de Marte'), y [[sulfatu de cobaltu (II)]] (o ‘vitriolo coloráu').
 
El vitriolo yera consideráu la sustancia químico más importante, ya intentóse utilizar como piedra filosofal. Altamente purificado, el vitriolo utilizábase como mediu pa faer reaccionar sustances nél.