Diferencies ente revisiones de «Jiu-jitsu brasilanu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: fixo => fizo
m iguo testu: fixo => fizo
Llinia 31:
Nos años 80 del sieglu XX, destacaos miembros de la familia Gracie emigraron a los Estaos Xuníos y organizaron torneos inter-estilos nos que desafiaben a lluchadores d'otros sistemes. El programa de televisión que retresmitía estos desafíos foi un ésitu y, inspiráu pol movimientu brasilanu de combates cuasi sin regles que llamaben "Vale Tudo" (“val too”), naz nos EXA’l renomáu Ultimate Fighting Championship, que se celebró per primera vegada en 1993. Amosóse asina al mundu la eficacia del jiu-jitsu brasilanu, que dominó claramente a los otros métodos nes tres primeres ediciones de 12.
 
El campeón de la familia Gracie escoyíu pa representar el so estilu de llucha foi Royce, ún de los fíos d'Helio: foi quien pa dominar, per aciu d'una gran habileza, a tolos lluchadores del tornéu, incluíos los más fuertes físicamente y mui bien más pesaos. Colos sos 80 kg. Royce Gracie peracabó (fixofizo que se rindieren) a los sos terribles oponentes usando palanques, estrangulamientos, llaves articulares, presiones doloroses y otres téuniques eficaces poco avezaes n’otres disciplines. Foi un ésitu atayante que fizo conocer al mundu lo qu'anguaño defínese de manera más xenérica como "jiu-jitsu brasilanu" (en cuenta de "Gracie jiu jitsu" como lu llamaben daquella), por honrar al país que tanto desendolcó l'"arte suave".
 
La gran sonadía afalada pola fuercia de los medios americanos de comunicación de mases llevó al “Jiu-jitsu brasilanu” a ser un deporte famosu per dayures, y dende entós el so espardimientu aumentó esponencialmente. Güei’l movimientu internacional del BJJ ta a esi efeutu en medría constante, per un llau como deporte recreativu en sí mesmu (nel los golpes tán torgaos), pero tamién como elementu fundamental de la preparación de los lluchadores de ''MMA'' (artes marciales mestes), deporte de contautu máximu deriváu del orixinal Vale Tudo brasilanu, qu'algamó la fama cimera col International Vale Tudo Championship.