Diferencies ente revisiones de «Ametralladora»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 10:
La primer arma automática eficaz foi l'ametralladora [[Gatling]], con media docena o más de cañones de fusil dispuestos en posición circular alredor d'una exa y alimentaos por un cargador vertical o cilíndricu y aicionada per mediu d'un rabil. Magar de primeres caltenía la configuración de pieza d'artillería, asitiada nun armón como'l de los cañones de la dómina, el so perfeccionamientu va allixerando hasta dexar el tresporte por una sola bestia de carga. El so efeutu en conflictos coloniales foi un claru indicador de los cambeos que les socesives xeneraciones d'ametralladores diben producir nel [[campu de batalla]]. El frenu a la evolución de l'ametralladora pasó a ser la mentalidá de los oficiales de los exércitos occidentales, que la entendíen namái como una arma apropiada contra indíxenes, pero desaveniente nun campu de batalla européu.
 
En [[1884]] apaez la primer ametralladora auténtica, la [[ametralladora Maxim|Maxim]] inventada pol estauxunidensenorteamericanu nacionalizáu británicu [[Hiram Maxim]], qu'utilizaba la presión de salida de los gases de proyeición pa provocar el retrocesu del cañón, el montáu del zarru, la espulsión del casquillu y l'alimentación con otru nuevu cartuchu llográu d'una cinta nel llateral del arma.
 
Maxim realizó demostraciones per toa [[Europa]] y la so ametralladora foi adoptada pola mayoría de los exércitos del continente. En [[1885]], el fabricante [[Browning]] saca n'[[Estaos Xuníos d'América]] un modelu d'ametralladora remanáu pol gas que se recueye del cañón al traviés d'un émbolu dientro d'un tubu conectáu al cañón de l'arma, sistema adoptáu dempués pa los [[fusil|fusiles]] semiautomáticos y d'asaltu. Cuando'l [[Kaiser Guillermu II]] guardó diches demostraciones, dixo al respective de la creación de Maxim: "Esta ye l'arma, nun hai nada asemeyao".
 
En [[1917]] Browning saca'l so modelu más famosu, la [[Ametralladora Browning M1917|M1917]], que sigue siendo emplegáu anguaño y que funciona pol retrocesu del cañón. Les Browning fueron adoptaes pol exércitu estauxunidensed'Estaos Xuníos y darréu en munchos otros países de la [[OTAN]], camudando los sos calibres col tiempu.
 
== Impautu na guerra ==
Llinia 30:
[[Archivu:Mg 34.jpg|thumb|left|200px|[[Ametralladora de propósitu xeneral]] [[MG 34]].]]
 
Les ametralladores llixeres de la primer guerra y d'enteguerres son n'apariencia grandes fusiles diseñaos pa tiru automáticu como sofitu al pelotón de fusileros tradicional. Armes como la estauxunidensed'Estaos Xuníos [[Fusil Automáticu Browning|BAR]] (Browning Automatic Rifle) emplegada nes dos guerres mundiales o la inglesa [[Ametralladora llixera Bren|Bren]], usada na [[Segunda Guerra Mundial]], entren dientro d'esta categoría. De normal aliméntense per aciu de cargadores o tambores de 30 a 100 cartuchos y disponen d'un pequeñu bípode nel estremu pa disparar cómodamente baltáu. El conceutu permanez anguaño, y la mayoría de les ametralladores actuales d'esti tipu son fusiles d'asaltu modificaos pa dar una mayor duración al cañón, con un bípode y cargadores de más capacidá que los estándares del fusil del que proceden, anque hai modelos actuales de cinta diseñaos espresamente como ametralladores llixeres, como la [[FN Minimi]] belxicana (emplegada pol exércitu estauxunidensed'Estaos Xuníos y munchos países de la [[OTAN]]) y la [[CETME Ameli]] española.
 
[[Archivu:M249 FN MINIMI DA-SC-85-11586 c1.jpg|thumb|200px|[[Ametralladora llixera]] [[FN Minimi]].]]
Llinia 37:
Primero de la [[Segunda Guerra Mundial]], los alemanes inventaron coles mesmes l'[[ametralladora polivalente]] o media. Esta arma puede actuar como una ametralladora de posición normal, al estilu de la Primer Guerra Mundial, montada nunes trébedes pesaes con mires p'actuar hasta 1.200 m; o puede ser desmontada, acoplada a un bípode y utilizada nel rol d'ametralladora llixera, pero con una potencia bien superior a les concebíes espresamente como tales.
 
Na Segunda Guerra Mundial, los alemanes emplegaron la [[MG 34]] y la [[MG 42]], que ye una versión simplificada de l'anterior, cola mayor parte de les sos pieces en chapa estampada p'abaratala. La MG 42 permanez hasta anguaño en serviciu na OTAN, nuna versión ameyorada denominada [[Rheinmetall MG3]]. Otros modelos son la [[Ametralladora M60|M60]] estauxunidensed'Estaos Xuníos de la dómina de Vietnam o la [[PKM]] rusa.
 
== Ametralladores pesaes ==