Diferencies ente revisiones de «Pedagoxía»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: provien => provién
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 3:
L'oxetu d'estudiu na pedagoxía ye «la educación», tomada ésta nel sentíu xeneral, que-y atribuyeron diverses llexislaciones internacionales, como lo referío en documentos de la [[Unesco|Organización de les Naciones Xuníes pa la Educación la Ciencia y la Cultura (Unesco)]], la [[Organización d'Estaos Iberoamericanos pa la Educación, la Ciencia y la Cultura]] (OEI) y los mesmos de cada país (como les lleis xenerales o nacionales sobre educación). Tamién ye posible atopar la pallabra «formación» como oxetu d'estudiu de la Pedagoxía, siendo «educación» y «formación» vocablo sinónimos en tal contestu (esiste un alderique qu'indica que son términos distintos).
 
La pedagoxía estudia a la educación como fenómenu complexu y multirreferencial, lo qu'indica qu'esisten conocencies provenientes d'otres ciencies y disciplines que pueden ayudalu a entender lo que ye la educación; exemplos d'ello son la [[hestoriahistoria]], la [[socioloxía]], la [[psicoloxía]] y la [[política]], ente otres. Nesti contestu, la educación tien como propósitu incorporar a los suxetos a una sociedá determinada que tien pautes culturales propies y carauterístiques; esto ye, la educación ye una aición que lleva implícita la intencionalidad del meyoramientu social progresivu que dexe que'l ser humanu desenvuelva toles sos potencialidaes. Pa una meyor comprensión de la hestoriahistoria de la conformanza de la Pedagoxía y la so rellación cola educación, [[Immanuel Kant]] y [[Durkheim]] apurren elementos importantes. Kant propón la confección d'una disciplina que sía científica, teórica y práutica, que se base en principios, esperimentación y reflexones sobre práutiques concretes. Durkheim, al referise a la educación, espresa que ye materia de la Pedagoxía y ye indispensable construyir un saber per mediu de la implementación de regles metodolóxiques −postura positivista− que sía garante del calter científicu de dichu conocencia.
 
== Etimoloxía ==
Llinia 11:
 
== Definición en diccionarios ensin especializar ==
Tantu'l ''[[Diccionario de la lengua española]]'' de la [[Real Academia Española]],<ref>[http://lema.rae.es/drae/?val=pedagog%C3%ADa ''Diccionario de la lengua española'']</ref> como'l ''Diccionario Salamanca de la llingua española''<ref>[http://fenix.cnice.mec.es/diccionariu/ ''Diccionario Salamanca de la llingua española'']</ref> definen a la pedagoxía como la [[ciencia]] que s'ocupa de la [[educación]] y la [[enseñanza]]. Tien como oxetivu apurrir guíes pa planiar, executar y evaluar procesos d'[[enseñanza]] y [[aprendizaxe]], aprovechando les aportaciones ya influencies de diverses ciencies, como la [[psicoloxía]] (del desenvolvimientu, personalidá, superdotación, educativa, social), la [[socioloxía]], l'[[antropoloxía]], la [[filosofía]], la [[hestoriahistoria]] y la [[medicina]], ente otres. Poro, el pedagogu ye'l profesional qu'ayuda a entamar meyores sistemes y programes educativos, al envís de favorecer al máximu'l desenvolvimientu de les persones y les sociedaes. Estudia la educación en toles sos aguaes: [[Escuela|escolar]], familiar, llaboral, social y cultural.
 
En resume, podría dicise que la pedagoxía ye la ciencia que'l so oxeto d'estudiu ye la formación de la personalidá de la persona. Los enclinos actuales pretenden qu'esta educación sía integral, esto ye, en toles dimensiones de la persona. La formación ye'l procesu de preparación de la persona pa la vida. Por eso dellos autores considerar que la formación y l'educación son sinónimos. Sicasí, otros indiquen qu'una leve diferencia ta en que la formación fai énfasis nel oxetu y l'educación na aspiración que se deseya algamar.
Llinia 35:
==Bibliografía==
 
*Abbagnano, N. y Visalberghi, A. "HestoriaHistoria de la pedagoxíapedagogía". Novena reimpresión. Madrid: Fondu de Cultura Económica, 1992.https://holismoplanetario.files.wordpress.com/2015/02/abbagnano-y-visalberghi-hestoriahistoria-de-la-pedagogia-reduc.pdf
 
* Alvarez de Zayas. C. "Pedagoxía. Un modelu de formación del home". 4ta edición. Cochabamba: Kipus, 2012.