Diferencies ente revisiones de «Panthalassa»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: fai <númberu> <unidá de tiempu> => hai <númberu> <unidá de tiempu>
m iguo testu: fai aprosimao => hai aprosimao
Llinia 5:
 
La rotura de Pangea formó les cuenques del [[océanu Atlánticu]] y del [[océanu Árticu]] y provocó el zarru de la cuenca de [[Océanu Tetis|Tetis]], creándose la cuenca del [[océanu Índicu]].
Esti términu derivar del griegu que'l so significáu ye “tolos mares”, nome que se convieno en dar al enorme océanu qu'arrodió Pangea a la fin del Paleozoicu y principios del Mesozoicu faihai aprosimao de 300 millones d'años, cuando se formó Pangea, a 200 millones d'años, cuando'l supercontinente empezó a dixebrara n'otros menores cola consiguiente formación de nuevos mares. Cabo dicir que Pangea nun foi l'únicu supercontinente, sinón el postreru hasta la fecha. Los anteriores fueron [[Rodinia]], estazáu hai 750 millones d'años, y [[Pannotia]], estazáu hai 540 millones d'años. Pannotia tenía forma de “V”, nel centru de la cual y a la so alredor quedó Panthalassa.
 
Mientres los periodos enriba mentaos asocedieron acontecimientos relevantes, como la denomada "esplosión" de la vida marina del Cambrianu cola so correspondiente estinción masiva, proliferación d'invertebraos mientres el Ordovícicu, apaición de les primeres plantes terrestres nel Silúricu y de reptiles ya inseutos mientres el carboníferu; el Paleozoicu termina nel periodu Permianu cola formación de Pangea y l'estinción masiva del 95% de les especies esistentes.