Diferencies ente revisiones de «Lux»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: llargor d'onda => llonxitú d'onda
m iguo testu: a'l color => al color
Llinia 72:
Un lux ye un lumen/metro², y l'unidá radiométrica correspondiente, que mide la [[irradiancia]], ye'l vatiu por metru cuadráu (W/m²). Nun hai una fórmula de conversión ente lux y W/m²; esiste un factor de conversión distinta pa cada llonxitú d'onda, y nun ye posible realizar la conversión nun siendo que se conoza la composición [[Espectru visible|espectral]] de la lluz en cuestión.
 
El valor máximu de la función de lluminosidá atopar nos 555 [[nanómetru|nm]] (correspondiente a'lal color verde); el güeyu ye más sensible a la lluz d'esti llonxitú d'onda qu'a nenguna otra. Nel casu de lluz monocromática d'esti llonxitú d'onda, la irradiancia necesaria pa producir un lux ye la mínima: 1,464 mW/m². Esto ye, nesti llonxitú d'onda llógrense 683,002 lux por W/m² (o lúmenes por vatiu). Otros llargores d'onda de lluz visible producen menos lúmenes por vatiu. La función de lluminosidá cai a cero pa los llargores d'onda fora del [[espectru visible]].
 
Pa una fonte de lluz con diversos llargores d'onda, el númberu de lúmenes por vatiu puede calculase usando la función de lluminosidá. Por que una lluz sía razonablemente blanca, ríquese un amiestu de lluz verde con bayura de lluz colorao y azul, a les que'l güeyu ye muncho menos sensible. Esto implica que la lluz blanco (o ablancazada) produz muncho menos de los 683 lúmenes por vatiu que constitúin el máximu teóricu. La rellación ente'l númberu real de lúmenes por vatiu y el máximu teóricu esprésase como un porcentaxe que recibe'l nome d'[[eficacia lluminosa]]. Por casu, una [[llámpara incandescente|bombilla]] común suel presentar una eficiencia lluminosa de tan solo el 2%.