Diferencies ente revisiones de «Exércitu coloráu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: hestoria => historia
m iguo testu: creyar => crear
Llinia 11:
L'exércitu bermeyu foi fechu'l [[28 de xineru]] de [[1918]]. Nun entamu, integráronlu voluntariamente los campesinos y obreros comunistes. El comandu formóse con oficiales del antiguu exércitu imperial del [[Zar]] que decidieren caltenese nos sos puestos tres de la [[Revolución d'Ochobre de 1917|Revolución Soviética]], en [[1917]]. Al facese más intensa la guerra civil desatada por antiguos oficiales favoratibles a los ''[[kulaks]]'' (grandes terratenientes), [[Lenin]] emplegó'l reclutamientu obligatoriu. Nel trescursu de la guerra interna, l'Exércitu Bermeyu llegó a cuntar con cinco millones d'efeutivos que llucharon a la escontra del Exércitu Blanco, organizáu polos oficiales [[Lavr Kornílov]] y [[Anton Denikin]], ente otros.
 
La organización del Exércitu Bermeyu foi responsabilidá de [[León Trotsky]], quien enantes de la revolución tuviere al so cargu'l comité Militar Revolucionariu que comandó l'asaltu al poder. Los bolxeviques (comunistes) teníen bona influyencia nel exércitu del Zar. La [[Primer Guerra Mundial]] debilitó muncho la moral d'esti exércitu, nel que de contino producíense deserciones. Los comunistes foron quien a creyarcrear una moral revolucionario en cuenta de la moral patriótica n'escayencia. Los soldaos yeren una pieza cimera del so proyeutu revolucionariu.
 
Los conceyos revolucionarios ([[sóviet]]s), habíen de ser "d'obreros, soldaos y campesinos", según les conseñes del Partíu Bolxevique (comunista). Meses enantes de la revolución, milenta unidaes del exércitu participaron nun congresu de organizaciones militares en Petrográu (güei [[San Petersburgu]]).