Diferencies ente revisiones de «Lysius Salomon»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: exiliarse => exiliase
m iguo testu: exiliados => exiliaos
Llinia 16:
== Combalechadura y Rebelión ==
 
Cuatro meses antes del entamu de la presidencia de Salomon, dellos refuxaos haitianos de [[Kingston]] contautaron cola élite de [[Puertu Príncipe]] pa dar un [[golpe d'estáu]]. Cuando Salomon viaxó al sur, el xeneral Nicholas dirixir a [[Saint-Marc]] pa entamar otru golpe pero atopar con soldaos del gobiernu. En 1883 dellos rebeldes exiliadosexiliaos haitianos, incluyendo a [[Jean-Pierre Boyer-Bazlais]] y Desormes, algamen les mariñes haitianes dende Xamaica y Cuba pa empezar otru golpe.
 
L'alministración de Salomon fundíase: escosaba los recursos en pagar la delda d'Haití a Francia y amás, mientres 1881-1882, hubo un biltu de [[viruela]] en tol país que fundió na miseria a la banca. N'abril de 1883, dende la isla de [[Caicos]], al norte, llegaron rebeldes contra Salomon y la so alministración, pero fueron entartallaos poles tropes de gobiernu.
 
Dende [[1884]] hasta'l final de la so presidencia, Salomon encaró numberoses rebeliones, dende'l sur subleváronse les ciudaes de [[Jérémie]], y en xunetu [[Jacmel]]. N'ochobre, un gran conflictu surdió ente les fuercies del gobiernu de Salomon, los rebeldes exiliadosexiliaos en Cuba y Xamaica y los [[caicos|caiconeses]], que asediaron y consiguieron faese con [[Miragoâne]]. Amburáronse los edificios del gobiernu y hubo asesinatos en masa de xente de la élite, estranxeros y comerciantes. Esti conflictu denominóse como ''"La Selmana Sangrienta"''. Darréu Miragoâne cayó ante les tropes del gobiernu.
 
Dempués de la rebelión publicó l'escándalu llamáu ''"Affaire des Mandays"'' qu'implicó al Bancu Nacional, al direutor (francés), al principal contable (británicu) y al gobiernu haitianu.