Diferencies ente revisiones de «Bosón de Higgs»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: galardonáu => gallardoniáu
Función de sugerencias de enlaces: 2 enlaces añadidos.
 
Llinia 2:
 
El '''bosón de Higgs''' ye una [[partícula elemental]] masiva que la so esistencia ye predicha pol [[Modelu estándar de física de partícules|modelu estándar]] de la [[física de partícules]]. Desempeña un papel importante na esplicación del orixe de la [[masa]] d'otres partícules elementales asina como la diferencia ente'l [[fotón]], que nun tien masa, y los [[bosones W y Z]], que tienen una masa bastante alta. Les partícules elementales con masa y la diferencia ente la [[interacción electromagnética]] (causada polos [[fotones]]) y la [[fuercia débil]] (causada polos [[bosones W y Z]]) son crítiques en munchos aspeutos de la estructura microscópica y macroscópica de la materia. Con esto, si la partícula esiste, el bosón de Higgs tendría un gran efeutu na física y el mundu de güei.<ref>[http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VCKd4rZUZto ¿Qué ye'l Bosón de Higgs?]</ref>
Los bosones de Higgs llámense dacuando les partícules de Dios' o 'partícules divines', a raigañu del títulu d'un llibru de [[divulgación científica]] escritu por [[Leon Lederman]], gallardoniáu col Nobel de Física en 1988.
 
== Na ficción ==
 
Na película ''[[Solaris (2002)|Solaris]]'' protagonizada por [[George Clooney]] y [[Natascha McElhone]] teorizase que los visitantes que materializa l'océanu viviente del planeta taríen formaos por [[Partícula subatómica|partícules subatómiques]] estabilizaes per un campu de Higgs.
 
Na película ''[[Angels & Demons (2009)|Angels & Demons]]'', basada nel llibru del mesmu nome (del autor [[Dan Brown]]), nomen al bosón de Higgs como "la partícula de Dios".