Diferencies ente revisiones de «Orde de San Benitu»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: monasteriu => monesteriu
m iguo testu: escontra l'añu => hacia l'añu
Llinia 24:
Tanto poder adquiríu llevó a la decadencia de la reforma cluniacense, qu'atopó una importante contraparte na reforma [[Orde del Císter|cisterciense]], pallabra proveniente de [[Abadía de Císter|Císter]] (''Cîteaux'' en [[idioma francés]]), llugar de Francia onde s'estableció'l primer monesteriu d'esta reforma. [[Roberto de Molesme]]s, [[Alberico]] y [[Esteban Harding]] fueron los fundadores de l'[[Abadía de Císter]] en 1098. Buscaben estremase del estilu cluniacense, que cayera na indisciplina y el relajamiento de la vida monástica. El principal oxetivu de los fundadores de Císter foi imponer la práutica estricta de la Regla de San Benitu y el regresu a la vida contemplativa.
 
El principal impulsor d'esta reforma foi [[Bernardo de Claraval]] (1090-1153), discípulu de los fundadores de Cîteaux, quien ingresando ellí escontrahacia l'añu de 1108. Encargóse-y la fundación de l'[[Abadía de Claraval]] (Clairvaux, en francés), de la que foi abá mientres unos 38 años, hasta la so muerte. Bernardo de Claraval convertir nel principal conseyeru de los papes, y dellos de los sos monxos llegaron igualmente a ocupar la Sede Pontificia. Bernardo predicó tamién la [[Cruzaes|Segunda Cruzada]]. Al morrer fundara 68 monesterios del so orde.
 
La reforma cisterciense subsiste hasta güei como orde benedictina independiente, estremada igualmente en dos rama: la [[Orde del Císter]] (O. Cist.) y la [[Orde Cisterciense de la Estrecha Observancia]] (OCSO), tamién conocíos como ''Trapenses''. Llámase-yos tamién «benedictinos blancos», debíu al color del so vezu, en contraposición a los demás monxos de la Orde de San Benitu, a quien se llama «benedictinos negros».{{harvnp|Schwaiger|1998|p=79}}