Diferencies ente revisiones de «Sousafón»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: norteños => nortizos
mSin resumen de edición
Llinia 11:
Anguaño, el sousáfono ye consideráu como un preséu de vientu metal con válvules (pistones) y col mesmu llargor del tubu qu'otros preseos como la Tuba dependiendo de la so afinación, pero con una forma distinta, pos el pabellón atópase percima de la cabeza de quien lo executa, les válvules atópense xusto delantre del músicu a pocos centímetros de la cintura, y casi tol pesu fuelga sobre unu de los costazos. Asina, el sousafón llévase muncho más fácilmente qu'una tuba de conciertu tradicional y suena igual qu'una tuba. El pabellón o campana puede dixebrase del cuerpu principal del preséu pa facilitar el so almacenamientu.
 
La mayoría de los sousáfonos tán afinaos en Si<math>\flat</math>{{música|bemol}} (Si Bemol); y la so partitura escribir en clave de Fa, anque dalgunos tán afinaos en Do y El mio<math>\flat</math>Mi{{música|bemol}} (El mioMi bemol). Los sousáfonos xeneralmente traen una configuración de tres válvules, en cuenta de los cuatro que suelen llevar les tubas de conciertu modernes. Nel casu de los sousafones que pueden tocase en Do o Si<math>\flat</math>{{música|bemol}} lleven un "trespositor" que nun ye más qu'un cilindru que camuda'l llargor del tubu.
 
Nos últimos años púdose disponer de sousáfonos fabricaos en [[poliéster]] reforzáu con [[fibra de vidriu]] en llugar de [[bronce]]. Anque esiste un discutiniu sobre la calidá del soníu resultante, les ventayes de los sos menores costu y pesu facer aceptables en conxuntos académicos. Sicasí, en munchos contestos competitivos, los sousáfonos de fibra de vidriu entá se consideren un tabú.