Diferencies ente revisiones de «Tarzan»

Contenido eliminado Contenido añadido
D'ohBot (alderique | contribuciones)
m robot Añadido: sl:Tarzan
Xqbot (alderique | contribuciones)
m robot Añadido: ur:ٹارزن; cambios triviales
Llinia 1:
'''Tarzán''' ye un personaxe creáu por [[Edgar Rice Burroughs]], qu'apaeció por primera vez na novela "Tarzán of de Apes" en [[1914]], a la que-y siguieron darréu otros treinta y tres títulos.
 
== La historia de Tarzán ==
 
Tarzán ye'l fíu güérfanu d'una parexa inglesa aristocrática abandonaos n'[[África]] a finales del [[sieglu XIX]]. Depués de les sus muertes, Tarzán ye adoptáu y educáu por una banda de [[monu|monos]] a los que Burroughs llama "mangani", una especie non conocía pola ciencia, pero con característiques de [[gorila|gorilas]]s, [[chimpancé|chimpancés]]s y los primeros homínidos, incluyendo una forma de llinguaxe primitiva. "Tarzán" significa "piel blanca" en llingua manganí. El so nome inglés ye John Clayton III, Lord de Greystoke.
 
La educación que recibió dio-y habilidaes físiques considerablemente superiores a les de los meyores atletes "civilizaos", pero tamién heredó un gran nivel d’habilidá mental. Aprendió solu a lleer, utilizando llibros con imáxenes dexaos por so padre y so madre, y alloñándose de la versión de falante inarticuláu popularizada nes películas.
Llinia 9:
Él sólo vuelve a tener contactu colos humanos nuevamente una vez que yá ye mayor. Nesta dómina visita'l mundu civilizáu, pero refúgalu y retorna a la selva. N'histories posteriores cuéntense otres aventures llevaes a cabu por él, descubriendo civilizaciones perdíes como la de la ciudá de Pellucidar.
 
== La inspiración: los neños xabaces ==
 
Tarzán ye la encarnación moderna de la vieya tradición lliteraria del "héroe criáu por animales". Otros exemplos son [[Mowgli]] d'"El llibru de la selva" y "El llibru de la selva 2" escritos por [[Rudyard Kipling]] y los fundadores lexendarios de [[Roma]], [[Rómulo y Remo]] amamantaos por una lloba. La so historia sofítase nes teoríes non científiques del [[darvinismu social]], que tuvieron la so dómina de gloria nel entamu del {{sieglu XX}} y qu'inspiraron la lliteratura popular d'esi tiempu como la de [[Jack London]] y [[Robert E. Howard]].
 
== Los [[cómic|tebeos]] ==
Les sos adaptaciones al [[cómic]] fueron bien populares. Dende [[1929]], [[Harold Foster]] asoleya les primeres histories y los dibuxantes que trabayaron nelles. Ye [[Burne Hogarth]] el que llibrará los meyores episodios de [[1936]] a [[1980]].
 
Llinia 24:
*Zembla con un [[canguru]], un [[gatu montés]], y un prestidixitador torpe
 
== Tarzán como personaxe lliterariu ==
 
Tarzán foi unu de los personaxes de mayor sonadía nel mundu lliterariu. Apaeció en [[cine|películes]], tebeos y programes de televisión. La mayoría de les películes de [[Hollywood]] con Tarzán dende la década de 1930 n'adelante, muéstrenlu col so compañeru, el chimpancé [[Chita]]. L'escritor de ciencia ficción [[Philip José Farmer]] escribió ''Tarzan Alive!'' (¡Tarzán vive!), una biografía de Tarzán utilizando l'argumentu de que yera una persona real.
Llinia 33:
Na ciudá de [[Tarzana]], [[California]] Burroughs tenía so casa, y por eso la ciudá foi rebautizada en [[1927]] con esi nome nel so honor.
 
== Llibros con Tarzán ==
=== por Edgar Rice Burroughs ===
#''Tarzan of the Apes'' (1912)
#''The Return of Tarzan'' (1913)
Llinia 61:
*Noveles pa la mocedá
**''Tarzan and the Tarzan Twins'' (1936,1963)
=== Por otros escritores ===
*Barton Werper
*#''Tarzan and the Silver Globe'' (1964)
Llinia 79:
**''Tarzan: the Epic Adventures'' (1996)
 
== Actores que dieron vida a Tarzán ==
=== Películes ===
*[[Gordon Griffith]] 1918 (Tarzán xoven)
*[[Elmo Lincoln]] 1918, 1918, 1921 (llamáu’l "primer" Tarzán, pero Gordon Griffith apaez primero na película)
Llinia 104:
*[[Alex D. Linz]] 1999 (como voz na película animada)
 
=== TV ===
*[[Gordon Scott]] 1958
*[[Ron Ely]] 1966
Llinia 111:
*[[Travis Fimmel]] 2003
 
=== Enllaces esternos ===
* [http://www.tarzan.org tarzan.org]
* [http://www.stellarque.com La Tribuna de los amigos d'Edgar Rice Burroughs]
Llinia 150:
[[tl:Tarzan]]
[[tr:Tarzan]]
[[ur:ٹارزن]]