Diferencies ente revisiones de «Juan Carreño Miranda»

Contenido eliminado Contenido añadido
m robot Añadido: hu:Juan Carreño de Miranda
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Llinia 12:
==La so carrera artística==
 
Na so actividá artística abarcó casi tolos campos, n'especial dedicóse a lo relixoso y al retratu, pero amestando una particularidá, la de pintor decorador al fresco y al temple, n'especial del mundu mitoloóxicumitolóxicu.
 
L'estilu d'esti pintor avilesín encuádrase dientro del [[barrocuBarrocu]], perteneciendo a les Escueles Inglesa y Española y tando lixeramente influyíu por Velázquez y [[Rubens]], especialmente nos estudios llumínicos, y na utilización de dellos temes como'l retratu de la enananana Martínez Vallejo ("La Monstrua"), a la que inmortaliza vestida y desnuda.
 
Durante los primeros años de profesión recibe importantes encargos pa ilesies y particulares, realizando obres como ''La Anunciación'' y ''Los Desposorios de Santa Catalina'', de [[1633]]; ''La Magdalena penitente'', de [[1654]]; ''San Sebastián'', de [[1656]]; y ''La fundación de la orden Trinitaria'' de [[1666]], toes elles influyíes pol dinamismu barrocu.
Llinia 20:
Nes sos pintures murales recreóse nel gustu polos efectos escenográficos. En [[1665]] fizo, en collaboración col pintor [[Francisco Rizi]], la decoración de la bóveda del camarín de la Virxen del Sagrariu de la [[Catedral de Toledo]]. Pero la obra mural de mayor sonadía d'ente les que fizo foi la decoración del Salón de los Espeyos del Alcázar, supervisada por Velázquez.
 
En [[1669]] nómenlu ''pintor del Rei'' y en [[1671]] foi elexíu pintor de cámara. Supo captar con elegancia y sicoloxía los personaxes de la Corte madrileñamadrilana. Dientro de los retratos que fizo nel ámbitu cortesanu sobresalen: ''El Duque de Pastrana'' y el de ''Pedro Potemkin''. Además, foi a partir d'aquí cuando la so obra fízose especialmente retratista.
 
De la so bayurosa xera de retratos existe una gran muestra nel [[Muséu del Prado]] y una buena representación del so arte nel [[Muséu de Belles Artes d'Asturies]]. Sirviéndose del tipu de retratu oficial ellaboráu dende [[Antonio Mora]] nel [[sieglu XVI]], y que foi evolucionando hasta’lhasta'l XVII, ye dicir, un retratu austeru, solemne, de colores apagaos y fondu neutru y ensin alusiones explícitesesplícites a la dignidad del retratáu, nesta escuela de retratistes participaron tambiéntamién: [[Sánchez Coello]], [[Sofonisba Anguissola]] y el propiu Velázquez.
 
==Obra==