Diferencies ente revisiones de «Yom Kippur»

Contenido eliminado Contenido añadido
m +{{control d'autoridaes}}, usando FastButtons
Llinia 17:
==Orixe bíblicu==
 
El ritu del Yom Kippur ta descritu cuatru vegadas capítulu selze del [[Llevíticu]]. Nel ayunu ta prohibíu comerecomer y cualaquier actividá ouo llabor que distraiga l'atención de la espiación y del arrepentimientu. Antigamente ofrecíanseofrecíense sacrificios nu [[Templu de Xerusalén]].
 
Nesti mesmu llibru fálase sobru'l ritu de lasles cabrascabres (ouo castrones) espiatorios unviaosenviaos p'Azazel, pallabra d'orixe escuru y que namáinamás apaez nesi pasax en tola Biblia xudaica; el significáu d'esti étimu ta resueltu por tres teoríasteoríes estremadasestremaes. Una caltién que vien de ''aze'' (castrón) y ''azel'' (partida) en referencia al barrancu nel que se sacrificabansacrificaben lasles cabrascabres; outraotra diz qu'Azazel, baseándose nel [[llibru d'Enoch]], yera una figura maligna polu qu'estu yera un ritu antigu y rellacionáurelacionáu colascoles creyenciascreyencies d'outros pueblos vecinos de la dómina y que taba empobináu a devolver na forma de lasles cabrascabres los males y daños de tol añu a los soussus propietarios orixinales. La tercera, y más conservadora, cuida que'l términu namáinamás fai referencia a un llugar a lasneles afueras de las ciudaes uonde se tomabantomaben los castrones ou a la espresión asemeyada que significaquier dicir ''dexáilos dire''.
 
Según el [[Talmud]], Dios abríu tres llibros el primer día del añu; un pa los malos absolutos, un pa los bonos absolutos y un terceiruterceru pa los de clasclase intermedia, pa la mayoría. Nesi intre quedan fixaos quien son bonos y malos absolutos, el restu puédesepuéde salvaresalvase per aciu del Yom Kippur, espiando las súassúes ánimasánimes.
 
==Significación==