Diferencies ente revisiones de «Yom Kippur»

Contenido eliminado Contenido añadido
Llinia 19:
El ritu del Yom Kippur ta descritu cuatru vegadas capítulu selze del [[Llevíticu]]. Nel ayunu ta prohibíu comer y cualaquier actividá o llabor que distraiga l'atención de la espiación y del arrepentimientu. Antigamente ofrecíense sacrificios nu [[Templu de Xerusalén]].
 
Nesti mesmu llibru fálase sobru'l ritu de les cabres (o castrones) espiatorios enviaos p'Azazel, pallabra d'orixe escuru y que namás apaez nesi pasax en tola Biblia xudaica; el significáu d'esti étimu ta resueltu por tres teoríes estremaes. Una caltién que vien de ''aze'' (castrón) y ''azel'' (partida) en referencia al barrancu nel que se sacrificaben les cabres; otra diz qu'Azazel, baseándose nel [[llibru d'Enoch]], yera una figura maligna polu qu'estu yera un ritu antigu y relacionáu coles creyencies d'outros pueblos vecinos de la dómina y que taba empobináu a devolver na forma de les cabres los males y daños de tol añu a los sos propietarios orixinales. La tercera, y más conservadora, cuida que'l términu namás fai referencia a un llugar neles afueras de las ciudaes onde se tomaben los castrones ouo a la espresión asemeyada que quier dicir ''dexáilos dire''.
 
Según el [[Talmud]], Dios abríu tres llibros el primer día del añu; un pa los malos absolutos, un pa los bonos absolutos y un terceru pa los de clase intermedia, pa la mayoría. Nesi intre quedan fixaos quien son bonos y malos absolutos, el restu puéde salvase per aciu del Yom Kippur, espiando las súes ánimes.