Diferencies ente revisiones de «Gran Boston»

Contenido eliminado Contenido añadido
m iguo testu: foi el llugar => foi'l llugar
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{llocalidá}}
El '''Gran Boston''' ye una rexón metropolitana de [[Nueva Inglaterra]], nos [[Estaos Xuníos d'América|Estaos Xuníos]], que compriende la ciudá de [[Boston]], nel [[Estáu de los Estaos Xuníos d'América|estáu estauxunidensenorteamericanu]] de [[Massachusetts]]{{datos censu|1}}, y la so rodiada. La rexón forma l'arcu septentrional de la [[megalópolis del noreste]] d'Estaos Xuníos y, puede ser descrita como [[área estadística metropolitana]] o como [[área estadística combinada]]. La primera, nomada oficialmente pola Oficina d'Alministración y Presupuestu '''Área Estadística Metropolitana de Boston-Cambridge-Newton''', compriende'l terciu oriental de Massachussets, sacante los condaos de la South Coast y cabu Cod; concretamente, los condaos de Norfolk, Plymouth, Suffolk, Middlesex y Essex en Massachusetts, y los de Rockingham y Strafford en [[New Hampshire]]. La segunda, nomada oficialmente '''Área Estadística Combinada de Boston-Worcester-Providence''', inclúi amás:
 
* l'área estadística metropolitana de Providence-Warwick, que compriende los condaos de Bristol, en Massachussets, y de Bristol, Kent, Newport, Providence y Washington, en [[Rhode Island]].
Llinia 11:
Más del 80% de la población de Massachussetts vive nel Gran Boston. L'área estadística metropolitana tenía una población estimada, en [[2018]], de 4.875.390 habitantes, que facíen d'ella la décima mayor del país. Nel territoriu que compriende l'área estadística combinada vivíen, nesa fecha, 8.285.407 persones, que la convierten na sesta mayor del país<ref>''[https://www.census.gov/data/datasets/time-series/demo/popest/2010s-counties-total.html County Population Totals and Components of Change: 2010-2018]''. United States Census Bureau.</ref>.
 
Nel so territoriu asiéntense delles de les instituciones educatives más importantes del mundu, como la [[Universidá de Harvard]] y l'[[Institutu Teunolóxicu de Massachusetts|Institutu Teunolóxicu de Massachussets]], y tamién munchos llugares importantes pa la cultura y la historia estauxunidensed'Estaos Xuníos. Asina, [[Plymouth (Massachusetts)|Plymouth]] foi'l llugar nel que se formó la primer colonia de Nueva Inglaterra, que poblaron los pasaxeros del [[Mayflower]]. En 1692, na ciudá de [[Salem (Massachusetts)|Salem]], tuvo llugar ún de los casos más famosos d'histeria coleutiva de la historia del país, los Xuicios de Salem<ref>''[https://salemwitchmuseum.com/history-education/ The 1692 Salem Witch Trials]'', na web del 1692 Salem Witch Museum.</ref>. A finales del [[sieglu XVIII]] Bostón foi conocida como Cuna de la Llibertá (''Cradle of Liberty'')<ref>''[http://www.celebrateboston.com/sites/faneuil-hall.htm Faneuil Hall]'', na web celebrateboston.com.</ref> pol papel principal que tuvo nes revueltes que desembocaron na [[Revolución Americana|Revolución de les Trece Colonies]]. Dempués, demientres el sieglu XVIII, la ciudá foi un centru comercial perimportante, y el centru de los movimientos abolicionista<ref>''[http://www.masshist.org/online/abolition/index.php Images of the Antislavery Movement in Massachusetts]'', na web masshist.org.</ref>, por la templanza<ref>''[http://www.teachushistory.org/second-great-awakening-age-reform/articles/temperance-issue-election-1840-massachusetts The Temperance Issue in the Election of 1840: Massachusetts]'', na web teachushistory.org.</ref> y [[Trescendentalismu|trescendentalista]]<ref>Packer, B, ''The trascendentalists''. University of Georgia Press, 2007. ISBN 978-0820329581</ref>. En [[2004]] Massachussets convirtióse nel primer estáu del país en reconocer, de resultes d'una decisión del so Tribunal Supremu, el matrimoniu ente persones del mesmu sexu<ref>[http://edition.cnn.com/2003/LAW/11/18/gay.marriage.reut/ Massachusetts court strikes down ban on same-sex marriage], na web cnn.com (18 de payares de 2003).</ref>. La Kendall Square de Cambridge tien sío llamada «la milla cuadrada más innovadora del mundu» pola alta concentración d'emprendedores y empreses de la economía dixital que surdieron de la rodiada de la plaza dende [[2010]].
 
== Principales ciudaes del área ==