Diferencies ente revisiones de «Laurel y Hardy»

Contenido eliminado Contenido añadido
Luckas-bot (alderique | contribuciones)
m robot Modificado: fy:Laurel en Hardy
Xqbot (alderique | contribuciones)
m robot Añadido: eu:Laurel eta Hardy; cambios triviales
Llinia 1:
[[ImageArchivu:Laurelyhardy 179.jpg|thumb|200px|Caricatura de Laurel y Hardy]]
 
'''El gordu y el flacu''' foi un dúu cómicu formáu polos actores [[Stan Laurel]] y [[Oliver Hardy]], qu'apaeció en numberoses [[película muda|películes mudes]] y más tarde tamién falaes, y qu'algamó gran popularidá na primera metá del [[Sieglu XX]]. Son consideraos como una de les pareyes d'actores cómicos más importantes na historia del cine.
Llinia 5:
== El dúu ==
 
El primer alcuentru n'escena de los dos cómicos tuvo llugar en [[1917]] en ''The Lucky Dog''. Depués vino una dómina na qu'apaecieron por separtao en dellos curtios nos años venti. Dellos años más tarde, los cómicos apaecieron nes producciones de [[Hal Roach]]: La so primera película ''oficial'' xuntos foi ''The Second Hundred Years'' (xunu de [[1927]]), dirixida por [[Fred Guiol]] y supervisada por [[Leo McCarey]], que foi'l qu'encamentó que los personaxes creaos tuvieren continuidá, y d'esta miente la pareya tuvo trabayando ente 1927 y [[1940]], protagonizando 62 curtios y 13 películes (amás de numberosos cameos n'otres películes). Esto foi asina magar el fechu de que Laurel tuvo naguando por asonsañar l'ésitu del so contemporaneu [[Chalie Chaplin]], como artista en solitario, inclinóse finalmente a les presiones del estudiu pa formar un dúu con un emplegáu de la casa, Oliver 'Babe' Hardy.
 
Los curtios que ficieron depués son de lo meyor de la so producción. En [[1931]] entamaron colos llargometraxes, gracies a los qu'algamaron sonadía mundial. Ente les sos películes más populares y de mayor popularidá atopamos ''Sons of the Desert'' ([[1933]]), ''Way Out West'' ([[1937]]), y ''Block-Heads'' ([[1938]]); y los curtios ''Hog Wild'' (1930), ''Helpmates'' (1932), y la que recibió'l premiu de l’Academia, ''The Music Box'' ([[1932]]).
Llinia 17:
== Biografía ==
=== Los entamos de Stan Laurel y Oliver Hardy ===
Stan Laurel (el Flacu), de nome verdaderu Arthur Stanley Jefferson, nació'l [[16 de xunu]] de [[1890]] n'Ulverston, en [[Lancashire]], y morrió'l [[23 de febreru]] de [[1965]] en [[Santa Mónica]], [[California]], entama la so carrera musical en [[Escocia]]. Instálase nos [[Estaos Xuníos]] en [[1910]] y fizo la so primera apaición n'escena en [[1917]] en ''Nuts in May''. Participó nuna cincuentena de películes mudes enantes de formar pareya con Hardy.
 
Oliver Hardy (el Gordu), de nome verdaderu Norvell Hardy, nació'l [[18 de xineru]] de [[1892]] en Harlem, [[Georgia]], y morrio d'una trombosis cerebral el [[7 d'agostu]] de [[1957]] en [[Hollywood]], [[California]], debutó en [[1914]] na película ''Outwitting Dad''. Interpreta a personaxes dañibles al entamu de la so carrera y apaeció en más de doscientes películes mudes enantes de constituyir el famosu dúu. Trabayando nun teatru d'[[Inglaterra]], Hardy padeció una [[neumonía]] y en setiembre de [[1956]] dio-y un ataque d'[[apoplexía]] que lu paralizó hasta la so muerte, ocurrida cuasi un añu depués (el [[7 d'agostu]] de [[1957]]).
 
== Laurel y Hardy n'otres llingües ==
* [[Alemaña]] Dick und Doof ''(Gordu y Mudu)''
* [[Brasil]] O Gordo e o Magro ''(El Gordu y el Flacu)''
Llinia 44:
* [[Turquía]] Sisman ve Zaif
 
== El Gordu, el Flacu y Asturies ==
La llegada del cine sonoru obligó a los estudios cinematográficos a adaptase a los nuevos tiempos, faciendo versiones de les películes en diferentes llingües. P'algamar esti obxetivu recurrieron a la ''importación'' d'actores.
 
Llinia 53:
La película ''Los Calaveras'' foi proyectada pola [[Filmoteca d'Asturies]] el día [[26 de mayu]] de [[1998]], dientro del ciclu "Europa-América: Hollywood, a la vista".
 
== Enllaces esternos ==
 
* [http://www.youtube.com/watch?v=Z3n0h_QVGyc Cortometraje de El Gordo y El Flaco titulado "Los Vagabundos" doblada en México al español (requiere conexión por banda ancha o cable)]
* [http://www.youtube.com/watch?v=Hmjs7Dw5Tbs Película de El Gordo y El Flaco titulada "Veinte Años Después" doblada en México al español]
* [http://www.youtube.com/watch?v=1LKMPXNyDZU "Sons of the Desert"] movie.
* [http://www.youtube.com/watch?v=fjQIEepbfPA Stan and Ollie's Last Movie Appearance]
* [http://www.laurel-and-hardy.com/ Laurel-and-Hardy.com] (sitiu web oficial de Laurel y Hardy).
* [http://laurelandhardycentral.com/ LaurelAndHardyCentral.com].
* [http://www.wayoutwest.org/ WayOutWest.org] (Sociedá Laurel y Hardy, Way Out West Tent).
* [http://www.wayoutwest.org/films/filmlist.pdf WayOutWest.org/films] (llista de toles películes de Laurel y Hardy, ficheru PDF).
* [http://www.blotto.nl/index.php/international/ blotto.nl/index] (sitiu web de la Dutch Blotto Tent).
* [http://www.anothernicemess.net/filmo/laurelsolo.html anothernicemess.net/filmo/laurelsolo] (llista completa de les películes de Stan Laurel).
* [http://www.anothernicemess.net/filmo/hardysolo.html anothernicemess.net/filmo/hardysolo] (llista completa de les películes d'Oliver Hardy).
 
[[Categoría:Actores|Stan Laurel y Oliver Hardy]]
Llinia 77:
[[eo:Laurel kaj Hardy]]
[[es:El gordo y el flaco]]
[[eu:Laurel eta Hardy]]
[[fa:لورل و هاردی]]
[[fi:Ohukainen ja Paksukainen]]