Diferencies ente revisiones de «Uxo»

Contenido eliminado Contenido añadido
m robot Modificado: es:Ujo
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 8:
 
==Hestoria==
Uxo ocupa 3,8 km² y llenda al norte col pueblu de [[Santuyano (Mieres)|Santuyano]], al sur co loscolos de [[VillayanaViḷḷayana]] y [[Carabanzo]], ambosdambos pertenecientes al conceyu de [[L.lenaḶḷena]], al estieste col ríu [[ríu Caudal]] y [[Figaréu]] y [[Santacruz de Mieres]] y al oeste cola Sierra de Diego y el [[Val.leVaḷḷe de Cuna]].
 
El nome le vien de la época romana, posiblemente 25 años enantes de e.C. , cuando [[Publio Carisio]] al que se-y encomendoseencomendó la conquista d'Asturies, vinovieno dende Pendilla, en [[provincia de Llión|Lleón]], tahasta Ostium o Ustium (Güeianguaño Uxo) a través de lo que güeygüei se conóceseconoz comucomo la ruta Carisia, pasando pol Homón de Faro y Picu Curriechos onde autualmente encontroses'alcontró una defensa Asturástur escontra l'[[Imperiu Romanu]] y que tásese escabandota coescavando con resultaos satisfatorios pa'l conocimientula conocencia de la hestoria d'Asturies. Dempués de descender lo primeru queprimero qu'encontraríen ye un espaciu abiertu, col ríu incluíuincluyíu al que nominaríannomarían Ostium, que nonnun significaba otra cosa que qu'entrada o tamién salida importante, y equí establecieron un campamentu de tránsitu camín de Lucus Asturum ([[Llugo de Llanera]]) y dempués pa [[Noega]] ([[Xixón]]), habitada per aquel entoncesentóncenes polos [[Cilúrnigos]].
 
Del asentamientu romanu en n'Uxo, existenesisten trestrés exemplos que demuestrenlulo demuestren, y que encuéntranses'alcuentren nel [[Muséu Arqueolóxicu d'Asturies]]. Son unes inscripciones feches na piedra, una d'elles dedicádedicada al Nimmedo Seddiago, presumiblemente Diosdios Asturástur y que ta firmáfirmada polpor CaioCayu SulpicioSulpiciu l'Africanu por devolver cocon vida al so sobrín CaioCayu SulpicioSulpiciu UrsuloÚrsulu. L'La otra ta dedicádedicada a LucioLuciu SeveroSeveru Corona y a la so muyer Octavia y la tercera cuéntanos ondeónde llegó CaioCayu SulpicioSulpiciu UrsuloÚrsulu perteneciente a los Synmschiari, exércitu astur a les órdenes de Roma. Esti personaxe , segónsegún la inscripción de la llápida, llegó a ser PrefectoPrefectu de los Symmachiari na guerra de Dacia, Centurión de la LexiónLexón I Minerva PiaPía y Fiel, Centurión de la Cohorte XII Urbana, Centurión de la Cohorte IV Pretoria, Primo Pilo de la LexiónLexón XVIII y Prefecto de la LegiónLexón III Augusta. Los Symmachiari ástures parezpaez ser que yeren un exércitu regular a les órdenes de Roma.
 
Más tarde, ya nel añu [[860]], el rei [[Ordoño I]] entrega al Obispu Frominio de Lleón la ilesia Stade Santa Eulalia. Según diz el pergaminupergamín quque s'alcuéntrasealcuentra na [[Catedral de Lleón]]: ''«......''y la iglesia de Sta Eulalia que está fundada in villa Ussio....,»'' nome que tiéntien naquella época.
 
Güei conservamos una llápida funereriafuneraria na nuestra ilesia que lleva la siguiente inscripción: ''MurioMurió el siervo de Dios, Velasco niño. En la era''
 
Güei conservamos una llápida funereria na nuestra ilesia que lleva la siguiente inscripción:''Murio el siervo de Dios, Velasco niño. En la era''
{{Parroquies de Mieres}}
[[Categoría:Parroquies de Mieres]]