Diferencies ente revisiones de «Luis Buñuel»

Contenido eliminado Contenido añadido
Llinia 74:
Cuando Luis Buñuel entá taba viviendo del dineru que había aforráu l'añu anterior, la casualidá quixo que nuna cena en casa del cineasta francés [[René Clair]] atopárase con Denise Tual, la vilda del actor rusu [[Pierre Batcheff]] (protagonista de ''Un perru andaluz'', que se suicidara en [[1932]]). La muyer, que se volviera casar, col productor francés Ronald Tual, ofreció-y trabayar nel nuevu proyectu que tenía intención de realizar: ''[[La casa de Bernarda Alba]]'', que dirixiría Buñuel. Tual, que había llegao a [[Los Ángeles]] col interés de conocer meyor la industria estaunidense del cine, tenía intención de realizar la película ente [[París]] y [[México]], pa lo cual aprovechó el so regresu a París pa faer escala en México y concretar dellos asuntos col productor francés d'aniciu rusu [[Oscar Dacingers]], exiliáu nesi país. Una vegada allí enteráronse de que los derechos de la obra habían ser vendíos a otra productora que había puxáu más altu.
 
Atayáu'l proyectu, Luis Buñuel tuvo la suerte de que Dacingers ufiertára-y otru trabayu: dirixir ''[[Gran Casino]]'', una película comercial col conocíu cantante mexicanu [[Jorge Negrete]] y la primer figura [[arxentina]] [[LlibertáLibertad Lamarque]]. Buñuel aceptó y, una vegada iguaos tolos papeles de residencia ya instaláu cola so esposa y los sos fíos, ingresó na industria mexicano del cine. Esta primer película de la so nueva etapa constituyó un atayante fracasu y de mientres los trés años vinientes se va ver obligáu a caltenese del dineru que-y unviaba so ma tolos meses.
 
En [[1949]], a puntu d'abandonar el cine, Dacingers-y pidió que se fixera cargu de la dirección de ''[[El gran calavera]]'', una y bones [[Fernando Soler]] non podía ser al empar director y protagonista. L'éxitu d'esta película y la concesión de la nacionalidá mexicana animaron a Buñuel a plantegar a Dacingers un nuevu proyectu más acorde colos sos deseos como cineasta, proponiéndo-y, baxo'l títulu ''¡Mi huerfanito, jefe!'', un argumentu sobro les aventures d'un mozu vendedor de [[lotería]]. A esta ufierta siguió una meyor respuesta per parte de Dacingers, la realización d'una hestoria sobro los niños probes mexicanos.
Llinia 84:
En [[1954]] dirixó ''[[El río y la muerte]]'' y ye escoyíu miembru del xuráu del Festival Internacional de Cine de Cannes. En [[1955]], añu en que filmó ''[[Así es la aurora]]'' en Francia (lo que-y brinda la oportunidá de visitar a so ma en [[Pau (Francia)|Pau]]), fiel a les sos idees, firmó un manifiestu en contra de la [[bomba atómica]] estaunidense, lo que, xunío al so sofitu a la revista [[antifacista]] ''España Llibre'' (asitiada en contra de EE. UU.), supunxo'l so inclusión na [[Macarthismo|llista negra]] estaunidense hasta [[1975]]. A partir d'esi momentu, cada vez que pasaben por EE. UU., tanto él como la so familia yeren entrugaos. Sicasí, Buñuel dixo que EE. UU. yera la tierra más formosa qu'había conocío. Cuando daquién preguntába-y si yera comunista siempres contestaba que yera un español republicanu.
 
Tres de ''[[Ensayo de un crimen]]'' ([[1955]]), en [[1956]] realizó ''[[La muerte en ese jardín]]'', con guión de [[Luis Alcoriza]] y [[Raymond Queneau]] qu'afaía la novela homónima de Lacour. The National Filme Theatre of London realizó una retrospectiva de la so obra. ''[[Nazarín]]'' ([[1958]]), Palma d'Oru del [[Festival de Cannes]] de [[1959]], ye la primer de les trés películes que realizaría col actor [[Paco Rabal]]. Esi mesmu año rodó ''[[Los ambiciosos]]'', cine de compromisu político y social. En [[1960]] dirixó por última vegada una obra teatral, ''Don Juan Tenorio'', en México, y realizó y estrenó en EE. UU. ''La joven''. Depués regresó a España pa dirixir ''[[Viridiana (película)|Viridiana]]'', coproducción hispanu-mexicana con guión escritu xunto a [[Julio Alejandro]]. La película foi producida por Gustavo Alatriste (por parte mexicana) y por [[Pere Portabella]] y [[Ricardo Muñoz Suay]], per parte de les productores españoles UNINCI (Unión Industrial Cinematográfica) y Films 59. Tuvo protagonizada por [[Silvia Pinal]], [[Francisco Rabal]] y [[Fernando ReiRey]].
 
''Viridiana'' foi presentada a concursu nel [[Festival Internacional de Cine de Cannes|festival de Cannes]] de 1961 como representante oficial d'España y llogró la [[Palma d'Oro]], que recoyó l'entós Director Xeneral de Cinematografía, [[José Muñoz Fontán]]. Sicasí, depués de qu'el periódico [[vaticanu]] ''[[L'Osservatore Romanu]]'' condergara la cinta, a la que tachaba de bocaya y sacrímanda, la censura española prohibió la cinta y Muñoz Fontán foi obligáu a dimitir. ''Viridiana'' nun se pudo proxectar oficialmente n'España hasta [[1977]]. Foi ganador del ''[[Premiu Nacional de Ciencies y Artes (México)|Premiu Nacional de Belles Artes]]'' pol gobiernu de México en [[1977]].