Diferencies ente revisiones de «Bolxevique»

Contenido eliminado Contenido añadido
VolkovBot (alderique | contribuciones)
m robot Añadido: he:בולשביזם
Xqbot (alderique | contribuciones)
m robot Añadido: fy:Bolsjewisme; cambios triviales
Llinia 1:
[[ImageArchivu:Bolshevik-meeting.jpg|thumb|250px|Conceyu bolxevique]]
Los '''bolxeviques''' (del [[rusu]] Большевик, "miembru de la mayoría") yeren una faición dientro del [[Partíu Obreru Socialdemócrata de Rusia]], dirixida por Vladímir Ilich Uliánov [[Lenin]], contrapuesta a los [[menxevique]]s, dirixíos por [[Julius Martov]].
 
Llinia 5:
La xebra asocedió nel Segundu Congresu del partíu, fechu en [[Bruseles]] y [[Londres]] en [[1903]]. Les tesis propuestes por Lenin foron:
 
# La llucha pola [[dictadura del proletariáu]] como preséu necesariu de la revolución p'avanzar haza'l socialismu.
# L'alianza de la [[clas]] [[obreru|obrero]] col [[campesín|campesináu]] pa baltiar l'[[autocracia]] rusa, llevar a términu los oxetivos democráticos de la revolución y enfrentar los vacilaciones y traiciones de la [[burguesía]].
# El desaniciu de los [[llatifundiu|llatifundios]] terratenientes y la entrega de la tierra a los campesinos.
# La reconocencia del [[drechu d'autodetermín]] de les naciones oprimíes por [[Rusia]].
# La condición de pertenecer a una organización del partíu pa ser consideráu miembru d'él.
# La necesidá de construir un partíu nel que la cadarma interna se basara nel "[[centralismu democráticu]]", con militantes profesionales, que garantizaren la homoxeneidá [[ideoloxía|ideolóxica]] y la capacidá de organización, quienes habíen portar como programa revolucionario que'l proletariáu conquistara'l poder políticu (dictadura del proletariáu), pa llevar a cabu la revolución.
 
Por mor de la bayura temes aldericaos, les votaciones foron en favor o en contra de les propuestes de Lenin. Foi aprobáu un programa mínimu escontra l'autocracia y un programa máxime haza'l socialismu colos puntos de vista leninistes, sacantes no que se refier al tema de tierres, pos esixíase namás que la devolución de les tierres arrebataes polos [[terrateniente]]s a los campesinos. Nos temes organizativos foron aprobaes les propuestes de [[Julius Martov| Martov]]; sicasí, na fas final del congresu, cuando diba elexise la direición del partíu, la correlación de fuercies invirtióse otra vuelta por mor del retiru de dellos delegaos, a quienes el congresu ñegó propuestes del so interés. Los nomatos de ''bolxevique'' "la mayoría" y ''menxevique'', "la minoría", remanecen del resultáu de la eleición del Comité Central y del Comité de Redaición del periódicu ''Iskra'', qu'ensin embargu poco depués del congresu quedó en manes de los menxeviques.
 
== Alloñamientu colos menxeviques ==
Llinia 25:
El términu emplégase davezu como sinónimu de [[comunismu|comunista]], anque esti propiamente nun lo seya.
 
== Enlaces externos ==
 
* [http://jcpc.info/UpDownload-req-viewsdownload-sid-18-newlang-spa.html Historia del Partíu Comunista Bolxevique de la XRSS ]
Llinia 31:
* [http://www.marxists.org/espanol/trotsky/ceip/permanente/Tresconcepcionesdelarevolucionrusa.htm Trés conceiciones de la Revolución Rusa, testu de León Trotsky]
* [http://www.marxists.org/espanol/trotsky/histrev/histrev0.htm Historia de la Revolución Rusa. León Trotsky]
 
 
[[Categoría:Marxismo-leninismu]]
Línea 51 ⟶ 50:
[[fi:Bolševikit]]
[[fr:Bolchevik]]
[[fy:Bolsjewisme]]
[[gl:Bolxevique]]
[[he:בולשביזם]]