Diferencies ente revisiones de «Cursus honorum»

Contenido eliminado Contenido añadido
m robot Añadido: da:Cursus honorum
Limotecariu (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 1:
[[Imaxe:Roman SPQR banner.svg|right|100px]]
El '''Cursus honorum''' foi una institución de la [[República Romana]] (magar que nominalmente siguió existiendo dúrantea lo llargo l'imperiu), que sirvía pa esguilar puestos na xerarquía y funcionariaufuncionariáu romanu.
 
Configurábase en siete fases:
 
*'''[[VigintisexviratoVigintisixviri]]''': 26 cargos menores, encargaos d’atenderd'atender dalgunes funciones importantes pa la República, como la emisión de moneda o la llimpieza de la ciudá.
 
*'''[[CuesturaQuaestor]]''': Ayalgueru encargáu de les finances y de pagar a los exércitos.
 
*'''[[TribunáuTribunus]]''': Tar al mandu d’und'un exércitu o tribunu de la plebe.
 
*'''[[EdilidáAedile]]''': Alministración municipal (alcalde).
 
*'''[[PreturaPraetor]]''': Alministración de xusticia, exercen de cónsules na so ausencia.
 
*'''[[ConsuláuConsul]]''': Xefes del estáu (había dos cónsules), encargaos de política esterior y de ser cabezaleros del [[exército]] na [[batalla]].
 
*'''[[Censor/Censura]]''': Maxistraos (yeren dos) escoyíos cada cinco años d'ente los senadores qu'habíenque desempeñao'ldesendolcaren el consulaoconsuláu, magar que sólo exercíen los primeros 18 meses, encargaos de revisar la llista de ciudadanos y senadores y de controlar les cuentes del estáu, promoviendo nuevos proyectos d'obres públiques, como templos, acueductos o calzaes. Al finar los sos 18 meses efectivos de mandu realizaben una ceremonia pública de purificación de la Urbe, nomada ''lustrum''.
 
 
El noble romanu que quixere destacar, debía entamar polpel rangu más baxo y cubrirxubir tolos peldañosescaños hasta llegar a cónsul, y por último a censor y a ''princeps senatus''. ToToo esto camudó muncho a lo llargo de los años (reforma importante llevada a cabu polos Gracos), nel imperiu pasó a ser una carrera funcionarial, ya que'l poder políticu y militar taba namás en manes del emperador.
Na dómina imperial, el primer pasu foi sustituyíu pol vigintivirato''vigintiviri'' y amestoseamestóse la obligación de pasar porper un mando militar nuna [[legiónlexón]] como Tribuno''tribunus Laticlaviolaticlavius'', demientres que la censura desapaecía.
 
Tamién na dómina imperial, créyosecreóse un cursus honorum pa los caballeros o miembros del ''ordo equester''.
 
[[Categoría:Roma antigua]]