Diferencies ente revisiones de «Salvador Allende»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 31:
Comprometióse fuertemente col proyeutu del Frente Popular, integrándose los socialistes al pactu depués d'un Congresu realizáu en [[1936]]. Allende ceo se convirtió en presidente del Frente Popular en Valparaíso. Dentro del Partíu foi xefe de Nucleu ([[1933]]), secretariu seccional ([[1934]]) y secretariu del comité rexonal de Valparaíso ([[1937]]-[[1939|39]]).
 
El so partíu proclamólu candidatu a la 6ª agrupación departamental de [[Quillota]] y [[Valparaíso]], resultando eleutu xunto a otros dos socialistes. Entamó la so vida parlamentaria colacol peticiónpidimientu al presidente de la Cámara que los 17 diputados socialistes prometieran y non xuraran, peticiónpidimientu que foi aceptadaaceptáu. Como diputáu participó principalmente na realización d'estemayos proyectos de lleis relatives a problemas sociales.
 
Demientres la campaña presidencial de [[Pedro Aguirre Cerda]], Allende foi elixíu pa dirixir la campaña en Valparaíso. Dexó l'escañu parlamentariu pa xunise al nuevu gobiernu como ministru de Salubridá, dende ochobre de [[1939]], con 31 años. Esi mismu añu asoleyóse'l so trabayu "la realidad médico social", obra importante de la salú pública con énfasis na medicina social, na que se señalaba que'l principal condicionante del nivel de salú d'una población ye'l so nivel socioeconómicu. Al entamar la so vida ministerial, en [[1940]] casóse con [[Hortensia Bussi Soto]].
Llinia 171:
Pero nesos mesmos instantes críticos, Carlos Altamirano, secretariu xeneral del PS, dicía: «El golpe nun se combate con diálogos, aplástase cola fuerza del pueblu».
 
Esto alimentó a los golpistes. La violencia tornóse cada vez más intensa, averándose a la barrera de los 100 muertos por violencia política durante'l gobiernu d'Allende. Un nuevu focu de violencia se creó ente'l estudiantáu pol proyectu de la Escuela Nacional Unificada (ENU), que pretendía pasar d'una educación basada nos valores del capitalismu a una con valores del «home nuevu» del socialism. La FEUC (Federación de Estudiantes de la Universidad Católica) llamó a defender la llibertá educacional contra l'«instrumentu de concientización política del marxismu». La Feses (Federación de Estudiantes Secundarios) dixebróse ente los que sofitaben la ENU, y los que la refugaben. Finalmente el proyectu foi retardáu a peticiónpidimientu del cardenal.
 
El [[11 de xunu]] el Congresu aprobó la reforma constitucional por 106 votos, que volvió inexpropiables los predios inferiores a 40 hectaries y dio garantíes a los comerciantes y transportistes. Allende negóse a promulgar tola reforma, y solo publicó la que nun tien grandes diferencies la DC cola UP. Basóse na facultá que tien el presidente de vetar una Llei, y ésta debe ser aprobada por 2/3 de los votos pa sobrepasar el vetu. La oposición consideró esti actu inconstitucional, y la Contraloría Xeneral de la República dio-y la razón. Agora Allende púsose nel filu de la llei, (fuera d'ella, según l'apreciación de la oposición), al ignorar les facultaes de la Contraloría y del poder Llexislativu.