Diferencies ente revisiones de «Revolución Asturiana»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Llinia 23:
A los tres díes casi la totalidá d'Asturies taba en manes de les fuercies revolucionarios, incluyíes les fábriques d'armes de [[Trubia]] y La Vega. A los diez díes, unos 30.000 trabayadores forman l' ''Exércitu Roxu''.
 
El gobiernu de la [[Segunda República española]] adopta una serie de medies enérxiques. Ente'l lapidimientu petición de [[Gil-Robles]] comunicando a [[Lerroux]] que nun se fia del xefe d'Estáu Mayor, xeneral [[Carlos Masquelet|Masquelet]], los xenerales [[Manuel Goded|Goded]] y [[Francisco Franco|Franco]] (que tenía esperiencia na represión de la fuelga revolucionaria de [[1917]] n'Asturies) son los encargaos de dirixir la represión de la revolución desde l'Estáu Mayor en [[Madrid]]. Estos recomienden que se traigan tropes de la [[Lexón española|Lexón]] y de [[Regulares]] dende Marruecos. El gobiernu acepta la so propuesta y el radical [[Diego Hidalgo]], ministru de la Guerra, xustifica formalmente l'emplegu d'estes fuerzas mercenaries, nel fechu de que-y preocupaba l'alternativa de que reclutes mozos peninsulares morrieren nel enfrentamiento, polo que la solución adoptada parex-y aceptable.
 
Mientres la revolución de 1934 la ciudña d'Uviéu quedó asolada en bona parte, resulten incendiaos, entre otros edificios, el de la Universidá, cuya biblioteca guardaba fondos bibliográficos d' extraordinariu valor que nun se pudieron recuperar, o el [[Teatru Campoamor]]. También foi dinamitada La [[Cámara Santa]] en la Catedral.