Diferencies ente revisiones de «Pioneros mormones»

Contenido eliminado Contenido añadido
Xqbot (alderique | contribuciones)
m robot Modificado: eo:Mormonaj pioniroj; cambios triviales
Sin resumen de edición
Llinia 111:
El so reporte aguiyó los esfuercios de colonización del Condáu de Iron]] cerca de l'actual [[Cedar City]]. Estes esploraciones sureñes finalmente llevaron a los pioneros a establecese en [[St. George (Utah)|St. George]], [[San Bernardino]] (California) y en dalgunes comunidaes en [[Nuevu México]] y al sur de Arizona. Pa la muerte de Brigham Young en 1877, los pioneros mormones estableceríen cerca de 400 colonies. Pa 1885, les comunidaes mormones estableciéranse hasta la norte de [[México]].
 
A pesar de los trabancos presentaos nel desiertu de la Gran Cuenca, los pioneros llograron tener ésitu nes sos granxes, en particular por los sos métodos innovadores de riegu. Presentaron tamién desafíos políticos serios na colonización de Utah. LaEl peticiónpidimentu en 1849 de convertise nun Estáu de la [[Federación]], foi negada pol [[Gobiernu de los Estaos Xuníos|gobiernu estadounidense]], entamando en vegada, un [[Territoriu de Utah|territoriu]] con Young como'l so primer gobernador. Depués en 1852, con nueves lleis nel país [[norteamericanu]] prohibiendo la poligamia, práctica que comenzó ente dalgunos llíderes Santos de los Últimos Díes en Nauvoo, aumentaron les tensiones ente el gobiernu del país y Brigham Young, dalgunos considerando qu'estableciera nel territoriu una [[autocracia]].
 
La [[masacre de Mountain Meadows]] tuvo como consecuencia l'unviu de milicies enviaes pol presidente [[James Buchanan]] y la asignación d'un nuevu gobernador, Alfred Cummings, un non mormón que finalmente llogró popularidá ente los ''santos''. Col tiempu, y ensin arramar sangre, llogró la paz colos Estaos Xuníos y Utah ingresó como'l Tar númberu 45, en xineru de [[1896]], el postreru en ser almitíu a la unión estadounidense nel [[sieglu XIX]]. Anguaño (2000) l'Estáu cunta con una población que supera los 2 millones d'habitantes.