Diferencies ente revisiones de «Llaviana»

Contenido eliminado Contenido añadido
TXiKiBoT (alderique | contribuciones)
m robot Añadido: war:Laviana
Llinia 78:
En [[1826]], el conceyu algama l'actual configuración cola ''incorporación de los cotos señoriales de Villoria y Tiraña'', pertenecientes a les cases de Quirós y de Nava. Del pasáu señorial d'estos dos cotos queden topónimos como ''El Palaciu'' (Tiraña) o ''La Forca'' y ''La Picota'' (Villoria), y varies lleendes qu'evoquen los abusos de los señores pa colos vecinos.
 
Les [[Guerres carlistes]] tamién afectaron al conceyu, que foi abellugu a varies partíes guerrilleres na primera guerra. Na segunda guerra, destaca ''Melchor Valdés'', de La Pontona, que s'echó al monte en [[1872]] y llegó a tar al mandu del equivalente d'un batallón. NunNuna incendiuquema provocáuprovocada pola partida [[Partíu Carlista|carlista]] d'Angel Rosas en [[1875]] perdiéronse tolos fondos documentales del Ayuntamientu.
 
Los últimos años del sieglu XIX marquen l'''entamu de la minería'' en Llaviana. Anque hubo esplotaciones menores de [[cobre]] en Villoria y El Condao, l'actividá minera centrose nel carbón. La primera mina en abrir fue el '''Coto Musel''', en 1880. Tres d'ésta, vinieron les esplotaciones de Villoria, Tolivia, Les Portielles, Carrio y Barredos, toes elles de capital foriatu.