Diferencies ente revisiones de «Llanera»

Contenido eliminado Contenido añadido
Llinia 240:
*El '''[[Palaciu de Villanueva (San Cucao)|palaciu de Villanueva]]''' ye [[Menumentu Hestórico Artísticu]], del [[sieglu XVII]]. Obra [[Barroco|barroca]] qu'enxeta perfeutamente na fisonomía de la llanera de San Cucao. La fachada tien un cuerpu central de dos pisos con torres cuadraes y tres balcones enrasaos con entepechu de barrotes. Les torres son pesaes y macices de cuatro pisos separtaos por impostes y llucen los escudos d'armes llabraos en granitu ente los balcones del tercero. La espideza de la s decoración ye total, les muries son de mampostería y siellareyu con siellar nes corneyales, puertes y ventanes. Nel interior alcuéntrase'l patiu que ta cuasi arruináu con columnes cayíes y invadíu pola xinesta. Había escalera de piedra con barandiella de maera que da accesu a la planta ñoble, presidida pol gran salón con tres balcones. La capiella taba adosada a un llateral continuando la llinia de la fachada, debió de ser abovedada y de cañón de mediu puntu con contrafuertes exteriores que recueyen l'empurre. El palaciu debió comunicase cola capiella per un pequeñu corru, del que güei namái queda'l trabe sustentante. Anguaño se emplégase como tenada.
 
*El '''[[palaciu de Villabona]]''' ye [[Menumentu Hestórico Artísticu]], foi construyíu nel [[sieglu XVII]], probablemente como enantu d'un edificiu anterior. La so fachada tevo orientada al este y tenía dos torres que la xuníen per un corredor de maera. Ente [[1661]] y [[1669]] llevántase la so actual fachada al llau opuestu de la anterior presentando planta cuadrada y cuatro torres. Nel [[siegl XVII]], sofre ununa incendiuquema y ye reconstruyíu. El palaciu anguaño tien una torre y planta rectangular. La fachada prencipal tien portada allintelada flanqueada por dos saeteres y dos ventanes n'arcu de mediu puntu, el pisu altu con balcón centráu voláu y ventana d'enmarque de moldures con dos escudos; el de la familia Alonso de Villabona y la de Portel, destacando na so fachada la sobriedá del deseñu. La torre ye cuadrada y de cuatro plantes qu'apoyen nún rodapié de siellar, nel tercer pisu apruz un escudu. Hai que destacar la entrada onde instalose la portada románica que toviera na muria de pieslle de la finca con decoración de puntes de diamante. Nel interior apaez un patiu con galería anguaño tapecíu, que sofita en cuatro columnes toscanes que caltienen el corredor de maera tallao. La capiella integrada nel bloque palaciegu, tien entrada independiente ensin comunicación col palaciu. Ta dedicáu a los Reis Magos.
 
*La '''capiella de Santa Bárbara''', pequeña illesia d'una sola nave, percorrida al exterior por estribos y cabecera poligonal rIalizada en lladrieyu y piedra. Tien una aguda torre campanariu nel hastial. La portada forma un énticuerpu con arcu de mediu puntu so columnielles. La obra débese a la iniciativa de la fábrica d'esplosivos.