Diferencies ente revisiones de «Salvador Allende»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Llinia 104:
P'afondar la [[reforma agraria]] siguió utilizándose la llei de reforma agraria d'Eduardo Frei, que tenía dellos vacíos llegales que la Unidad Popular aprovechó al máximo, propiciando la «toma de tierres» polos campesinos, faciendo que la CORA (Corporación de la Reforma Agraria) espropiara los fondos. A finales del añu [[1971]] llevóse a cabu la espropiación de más de dos millones d'hectárees. Estes tomes entamaron a adquirir tintes más y más violentos, polos enfrentamientos ente terratenientes y campesinos. El primer muertu foi Rolando Matus, pequeño agricultor muerto a tiros cuando defendía una propiedá mínima nel sur de Chile contra los que intentaben ocupala pola fuerza. La derecha convirtiólu nun mártir, bautizando col so nome a una de les sos brigaes.
 
LaEl conxelaciónconxelamientu de precios y l'aumentu de sueldos debieron provocar inflación, pero en Chile un 20% de la capacidá productiva taba ociosa, y antes de subir los precios, los comerciantes aprovecharon esa capacidá, xenerando crecimientu económicu. Arriendes d'ello, nel pensamientu de los economistas de la Unidad Popular, les emisiones de dinero teníen un lapsu de tiempu durante'l que nun producíen inflación, al menos momentáneamente. Y funcionó, al menos el primer añu, nel que se dobló el dineru, la inflación foi baxa y el [[Productu Interior Brutu]] medró un 8%.
 
Tamién ayudó a la promoción de la UP que'l poeta nacional [[Pablo Neruda]], militante comunista, obtuviera el [[Premiu Nobel de Lliteratura]] esi mesmu añu.