Diferencies ente revisiones de «Guerra Civil Española»

Contenido eliminado Contenido añadido
SieBot (alderique | contribuciones)
m robot Modificado: an:Guerra Cevil Espanyola
Llinia 82:
 
Agora los nacionales ocupábense de completar la conquista'l norte. El siguiente oxetivu foi Santander, enmperu entantes sofrió un parón nes operaciones debíu a les escontraofensives republicanes entamaes en Madrid y Aragón. Dempués d'estos episodios entamóse l'avance'l 14 d'agostu de 1937. Los nacionales poseyíen unos 90000 homes dividíos en seis brigaes navarres, dos divisiones italianes y la de los "Flexes prietes". La defensa de Santander confiárase a los Cuerpos l'Exércitu 14<sup>u</sup> y 15<sup>u</sup> Republicán, con unos 80000 homes emperu n'inferioridá aérea. El 16 d'agostu, dos díes dempués l'entamu de la ofensiva, tomóse Reinosa, importante nudu estratéxicu y el 18 los italianos enviyaron y el frente dexó práuticamente d'esistir. El 23 d'agostu decidiérase la evacuación de la capital del País Cántabru. Ente los fuxíos, taben el daquella presidente d'Euskadi, José Antonio Aguirre y el xeneral Gamir Ulirrari.
 
El 24 d'agostu los dirixentes políticos venceyáos al PNV y los mandos de les fuerces italianes arreglaben na collación cántabra de Guriezo, cabu Santoña, el nomáu [[Pautu de Santoña]].
 
En Santoña se fueren concentrando, por orde del PNV, tres batallones de la 50 División de Choque vasca lligaos a esti partíu que hubieren abandonáo les sos posiciones na nueche del 21 al 22, y a los que a lo postrero sumaríense otros dolce. Ya enantes del caimientu de [[Bilbao]] Juan de Ajuriaguerra, presidente del Bizkai Buru Batzar, hubiere negocio mientres dellos meses un pautu de rendición cola mediación del Vaticanu que'l gobiernu de la República conociere al interceptar un telegrama. Darréu del pautu toles tropes nacionalistes vasques entregaren les sos armes, y non llucharíen n'Asturies.
 
 
[[Archivu:Los Fugaos.jpg|thumb|right|250px|''L'apresamientu d'un republicanu'' (Recreación)]]