Diferencies ente revisiones de «Alternador»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
 
Sin resumen de edición
Llinia 2:
 
Magar de que esisten dellos tipos, el más común ye´l alternador o xenerador síncrono, nomáu simplemente alternador.
Los principios en los que se basa el llabor d´estes máquines son los comunes del [[electromagnetismu]]: la [[llei de LenzdeLenz]], [[llei de inducción de Faraday]], etc. Los principios que rixen los [[motores llétricollétricos]] son los mesmos, solo que el procesu ye inversu. Xeneralizando, un alternador puede trabayar como motor y a la inversa.
 
== Principiu físico d´operación ==
Los principios en los que se basa el llabor d´estes máquines son los comunes del [[electromagnetismu]]: la [[llei de Lenz]], [[llei de Faraday]], etc. Los principios que rixen los motores llétrico son los mesmos.
 
En resumen, laLa variación del campu magnéticu esternu nel que ta asitiada una bobina produz una fuercia electromotriz (tensión) nesta qu´orixina una corriente ''inducida'' que oponse a esti camudamiento nel campu esternu col campu magnéticu creáu por esta corriente.
 
El camudamientu puede ser en valor, o en dirección. Neles máquines trifásicas (alimentaes por tres tensiones monofásiques coles sos senoides desfasaes 120º), les emplegaes en cásique siempre, el campu magnéticu tien un valor que sigue una variación senoidal (sula magnitúso semagnitú representarepreséntase con una función senoidal) y que va xirando pente l´entrefierru.
 
Pa crear esti campu xiratoriu, se y-apurre al devanáu la nomada corriente d´escitación. Esta corriente, continua, crea un campu que va xirando col propio movimientu del rotor. Esti campu xiratoriu induz nel devanáu trifásicu del estator (parte fixa dela máquina) les fuercies electromotrices y corrientes inducíes que se manden pa la red llétrica. Pa que haiga potencia llétrico tien que haber interacción del campu llétrico del rotor y del campu xiratoriu xenerau nel estator dela máquina poles corrientes inducíes.
 
La potencia ye apurrida a l´exa o rotor dela máquina por una [[turbina]], [[motor diésel]], etc. La escitación dela máquina regula la tensión, pero non la potencia. Pa camudar el valor de potencia, hai que actuar nela máquina que acciona l´alternador.
 
 
== Construcción ==
 
Los alternadores consisten nun devanáu trifásicu(conxunto bobines de filo o pletina, dependiendo dela potencia)nel estator. El númberu de pares de polos magnéticos depende de como ten asitiaes les bobines, y deles interconesiones . Les bobines tan encastraes nel estator, que ye un conxuntu chapes de acero magnético apilaes. El rotor ye la parte móvil, solidaria al motor d´accionamientu. Tien también una devanáu pol que s´escita la máquina. Entre rotor y estator hai un espaciu pequeñu nomáu entrefierru.
 
Como en toda máquina xiratoria, ye importante la llubricación, refrixeración, etc. Los grandes alternadores de [[central térmica]] tan enfriaos por [[hidróxeno]].
 
Notres dómines, la corriente d´escitación se creaba con una máquina de corriente continua ausiliar, l´escitatriz. Anguañu, úsase electrónica pa rectificar corriente alterna, creando la corriente continua d´escitación. Xeneralmente, la corriente continua creada asina se y-apurre al rotor con escobilles. Neles máquines ''brushless'', la corriente ye xenerada nel propio rotor por una escitación ausiliar y nun se necesiten escobilles, lo que elimina les torgues d´usar escobilles.
 
Delles veces, en máquines pequeñes, s´empleguen imanes permanentes xiratorios, evitándose la corriente d´escitación.
 
[[Image:Prokudin-Gorskii-30.jpg|thumb|right|222px|Máquines de principios del sieglu XX. Pueden vése les escitatrices de corriente continua situaes sobre la mesma exa.
]]
 
== Control de velocidá ==
 
La frecuencia deles corrientes xeneraes depende directamente dela velocidá del rotor (por eso son máquines síncrones). Como la red llétrica suel ser grande en proporción al alternador, la frecuencia vien marcada por ésta. Solo en redes pequeñes, la frecuencia del alternador puede reguláse col nomáu estatismu.