Diferencies ente revisiones de «Manchuria»

Contenido eliminado Contenido añadido
vertíu de la es
 
mSin resumen de edición
Llinia 1:
[[Imaxen:Manchuria.png|240px|thumb|Llendes hestóricas de Manchuria, destácase en roxu más oscuru l'actual Manchuria china]]
 
'''Manchuria''' (oficialmente ''Dongbei Pingyuan'') ye una rexón allugada al noroeste de [[China]] la cuala cunta con una superficie de 801.600 km<sup>2</sup>, y que comprende las provincias chinas de [[Liaoning]], [[Heilongjiang]] y [[Jilin]], asina comu la parte oriental de la rexón autonoma de [[Mongolia Interior]]. La súa antiga capital ye ''Mukden'' (anguañu [[Shenyang]].
 
== Xeografía ==
 
Ye una rexón claramente montañosa, cruciada pol valle del [[Sungari]] y pol valle del [[Liao]]. El sou tarrén ye ricu en [[fierru]], [[cinc]], [[carbón]], [[plombu]], [[cobre]], [[plata]] y [[oru|ouru]]. Tien un clima rigurosu con llargos y perfríos iviernos.
 
== Hestoria ==
 
'''Manchuria''' na Antigüedá fou'l llar de guerreras tribus nómadas, China anicióu'l sou control territorial dende la dinastía [[Dinastía Han|H.an]] peru col pasu'l tiempu los chinos namáis llimitórunse a tenere guarniciones nu sur de la rexón. Lluéu, los [[Tungús]] creyaron el reinu de [[Pohai]], el cualu fou destruyíu pola etnia mongola [[khitan]], quien creyóu l'imperiu Liao, outras tribus comu los [[Juchen]], vasallos de los tungús, fixorun el sou reinu chin en [[1115]] y aliórunse conos chinos de la dinastía [[Dinastía Song|Song]], qu'eitorun a los khitan dolce años dempues, p'atacare más tarde a los aliaos chinos.
 
Línea 20 ⟶ 17:
Tres la derrota xaponesa na Guerra, l'armisticiu robráu en [[1948]] declaraba esplícitamente que Manchuria pasaría a ser parte integrante de la [[Repúbica Popular China]] y, en [[1959]], la rexón fou dividida ente la Mongolia Interior y las provincias de Liaoning, Heilongjiang y Jilin.
 
[[Categoría:Hestoria de China]]
[[Categoría:Hestoria de Xapón]]
[[Categoría:Hestoria de Rusia]]
[[Categoría:Segunda Guerra Mundial]]