Diferencies ente revisiones de «Xiísmu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Chabi (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Chabi (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 7:
<span style="color:#008000;">'''Verde'''</span>: zonas suníes, <span style="color:#ff0000;">'''Colloráu'''</span>: zonas chiíes, <span style="color:#0000bb;">'''Azul'''</span>: Ibadíes (Omán)]]
El destín tráxicu de Husain sescudió a una parte de los musulmanes y provocó una determinación de combatir hasta'l fin por un ideal de poder consideráu xusto y respetuoso colos fundamentos del islam primitivu. El martirio de Husain, finxu fundamental del chiismo (que lo conmemora tolos años con procesiones de penitentes) conviértese en símbolu de la llucha contra la inxusticia. Los descendientes de Husain, dirixentes o [[imam]]ye de la comunidá dáu'l calter hereditariu atribuyíu por ésta a la sucesión, tuvieron toos un destín tráxicu de cárcel y muerte. El poder temporal plantegaba pos un problema, que se solucionó gracies al fenómenu del tapecimientu o ''gayba''. El doceavu imam, o [[Mahdi]], sumió y una parte de la comunidá consideró que se despintara por medios sobrenaturales pero que siguiría vivu hasta'l so regresu a la fin de los tiempos, colo cual nun podía asocede-y naide. Asina punxeron fin a la cuestión, lo que dexó un acatamientu formal del poder políticu imperante. Los xiín que creyeron nesi tapecimientu fueron llamaos en delantre septimanos (pol númberu del imam sumíu) o [[ismailismo|ismailíes]] (pol nome del imam, Ismail). El restu de la comunidá, mayoritariu, consideró muertu a Ismail y siguió reconociendo como imames a los sos descendientes, razón pola cual fueron llamaos [[imamíes]]. Sin embargo, acabaron reconociendo'l so propiu fenómenu de tapecimientu: el doceavu imam, según la creyencia d'esti grupu, escapóse de la cárcel por medios sobrenaturales y sumió nel añu [[874]]. A los imamíes va llamáse-yos dende entós tamién duodecimanos. La esistencia del Imam Ocultu da una fuerte dimensión esotérica al chiismo.
 
{{Islam}}
 
== Particularidaes doctrinales ==
{{Islam}}
 
En cuantes que musulmanes, los xiín reconocen los cinco [[pilastres del islam]], el [[Corán]], la [[Sunismo|Sunna]] (siguen la sunna al traviés de la familia de Mahoma), y polo xeneral el cultu nun s'estrema externamente d'otres cañes del islam.