Diferencies ente revisiones de «Ḥadiz»

Contenido eliminado Contenido añadido
Chabi (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Chabi (alderique | contribuciones)
Llinia 3:
 
==Designación y usu==
Desígnase a toa narración o relatu referíu al [[Profeta]] [[Mahoma]], directa ya indirectamente, sobro lo qu'ésti dixo (encamentando, ordenando, prohibiendo), enseñó, o simplemente viose que solía faer anque nun lo encamentara específicamente a los sos siguidores. Hai inclusive hadicesḥadices nos cual nárrase simplemente que'l Profeta aprobó tácitamente cierta conducta n'otros, y en consecuencia tala conducta vuélvese venceyante pa los musulmanes.
 
El Corán afala a que se debe siguir la guia, enseñanza y l'exemplu de [[Mahoma]] como nos vinientes versículos:
Llinia 15:
{{cita|''A ti tamién te revelemos la Amonestación por que espliques a los homes lo que se-yos reveló. Quiciabes, asina, cavilguen. ''|[[s:ye:Corán|Corán]] [[s:es:Corán: Capítulu 16|16:44]]}}
 
Esta ye la razón de como dende la primer dómina del [[Islam]], l'exemplu del Profeta utilizóse como recursu d'autoridá pa tou tipu d'eventualidaes. La lexislación musulmana basábase y síguese basando en munchos aspeutos de la vida del Profeta recoyíos nes compilaciones de hadices que se fueron axuntando a lo llargo de los sieglos. Pero non yá reparar los hadicesḥadices nel planu xurídicu. La manera de vida ([[SunnahSunna]]) de too musulmán ta bien de cutiu condicionáu por estos vezos empecipiaes por MuhammadMahoma.
Tamién lu concede a Mahoma la misión d'esplicalo:
 
Coles mesmes, los hadicesḥadices yeren poderoses armes nes lluches polítiques, y puestu viose la necesidá d'evitar la so continua manipulación atribuyéndo-yos un valor en función de quién tresmitiera la tradición y quién tuviera nel aniciu d'ésta. Sicasí, llegóse a la conclusión por mediu d'otru hadizḥadiz tresmitíu por Aysha, (la ma de los creyentes) cuando se-y preguntar que cómo yera la conducta del pernomáu Profeta del Islam y ella respondió: "el Corán".
Esta ye la razón de como dende la primer dómina del [[Islam]], l'exemplu del Profeta utilizóse como recursu d'autoridá pa tou tipu d'eventualidaes. La lexislación musulmana basábase y síguese basando en munchos aspeutos de la vida del Profeta recoyíos nes compilaciones de hadices que se fueron axuntando a lo llargo de los sieglos. Pero non yá reparar los hadices nel planu xurídicu. La manera de vida ([[Sunnah]]) de too musulmán ta bien de cutiu condicionáu por estos vezos empecipiaes por Muhammad.
 
[[Categoría:Islam]]
Coles mesmes, los hadices yeren poderoses armes nes lluches polítiques, y puestu viose la necesidá d'evitar la so continua manipulación atribuyéndo-yos un valor en función de quién tresmitiera la tradición y quién tuviera nel aniciu d'ésta. Sicasí, llegóse a la conclusión por mediu d'otru hadiz tresmitíu por Aysha, (la ma de los creyentes) cuando se-y preguntar que cómo yera la conducta del pernomáu Profeta del Islam y ella respondió: "el Corán".
 
== La cadena d'autoridaes (Isnad) ==