Diferencies ente revisiones de «Ḷḷena»

Contenido eliminado Contenido añadido
Llinia 32:
Con una población de 13.799 habitantes. La so evolución mientres los últimos sieglos esta marcada por destintes fases. A finales del sieglu XIX, cométese la construcción del tramu de Payares del ferrocarril Xixón-L.lena que va atrayer a gran númberu de families, al finar la so construcción esti conceyu adquier la so máxima población con 13.064 habitantes nel sieglu XIX, esta población va caltenese mientres los dos primeres década del sieglu XX, y pola puxanza de la minería inclusive va siguir aumentáu fasta'l so másimu hestóricu nel 1960 algamando los 16.457 habitantes, fecha a partir de la cual entama una cayida en parte debida a la desarticulación del espaciu agrariu, el zarru de los pozos mineros de la zona y la debilidá de les empreses hulleres. Gracies a la construcción de nueves infraestructures de tresporte y comunicación evitó un deterioru de la población como n'otros conceyos.
La distribución de la población tamién foi camudando, hai pueblos que fueron abandonaos como Alceo de los Caballeros, otros como Bendueños que tenía 103 habitantes güei cunta con apenas una docena. Tamién hubo un cambéu inversu, asina La Pola que nun tenía más de 1.500 habitantes tien anguaño 9.148. La so pirámide demográfica ye bien desigual una y bones la población ente 65 y 100 años devasen les 3.000 persones, ente los 0 años y 10 años nun lleguen a les 90 persones. Esto indícanos les consecuencies de la crisis que traxo una emigración rural protagonizada per una media de xente n'edá adulta.
 
=== Evolución de la población ===
Na evolución de la población del conceyu aprecia un aumentu na primer metá del sieglu XX y una cayida a partir de la década de los 60. La mayor parte de la población concéntrase en La Pola L.lena.
 
{{demografía de L.lena}}
 
==[[Parroquia|Parroquies]]==