Diferencies ente revisiones de «Himnu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Bar (alderique | contribuciones)
mSin resumen de edición
Sin resumen de edición
Llinia 1:
Un '''Himnu''' ye, acordies col diccionariu de l'[[Academia de la Llingua Asturiana|ALLA]], una composición poética o musical n’allabancia de daqué o a daquién, o, tamién, una composición musical que simboliza un país o una comunidá.
Un '''Himnu''' ye una tonada con forma de poema o un canciu ensín lletra que úsase como signu d'un llugar. Normalmente suel xurdir n'epoques de guerra y casi siempre ye d'orixe popular.
 
La pallabra deriva del términu griegu ''ὕμνος'' (hymnos), que significa canciu d'allabancia, y fai referencia a una poesía, un canciu o un testu narrativu qu'espresen, davezu, sentimientos positivos, d'allegría y celebración. A lo primero yeren composiciones corales, y dempués pasaron a ser ún de los xéneros de la poesía llatina na [[Edá Media]].
 
Un himnu puede tar dedicáu a un dios, un santu, un héroe o una persona nomada; o tamién puede componese pa celebrar una victoria o dalgún socesu dignu d'alcordanza. Y tamién puede ser una composición musical qu'identifica una comunidá, una rexón, un pueblu o una nación, y que xune emocionalmente a los que la sienten o canten. Estos caberos son, les más de les veces, marches -que celebren victorias d'esa comunidá- o poesíes llíriques.
 
{{entamu}}