Diferencies ente revisiones de «William Wallace»

Contenido eliminado Contenido añadido
Thijs!bot (alderique | contribuciones)
m robot Añadido: vi:William Wallace
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{correxir}}
[[Archivu:William Wallace.jpg|thumb|right|200px|'''William Wallace'''.]]
 
Sir '''William Wallace''' (alredor de [[1270]] - [[1305]]) foi un patriota [[Escocia|escocés]] que dirixó al so país escontra la ocupación [[Inglaterra|inglesa]] y escontra'l Rei [[Eduardo I d'Inglaterra]] nes Guerres pola Independencia d'Escocia.
Línea 6 ⟶ 7:
 
La opinión popular güeya na mayor parte les veces a Wallace
como un home marniegu en contraste col so compatriota [[Roberto I de d'Escocia]] qe yera d'orixe ñoble. La familia de Wallace amiyaba de [[Richard Wallace]] (Richard el Galés) un terrateniente enbaxu un miembru ceu de la [[familia Stewart]] (gueyar [[clanes escoceses]] pa mas informacioninformación) que convertiríase más alantre nuna llinia real por derechu propiu.
 
Probabilmente Wallace nacio alredor de 1270,poro foi un home xoven nos sos años mas famosus ente 1297 y 1305. Atetuyase de cual foi el so llugar de naciencia. la xente cuida que foi n'[[Elderslie]], cierru a [[Paisley]] en [[Renfregshire]], anguaño enteraos del tema falen de que pudo yer n'[[Ellerslie]], cierru a [[Quilmarnocq]], n'[[Ayrshire]]. Dende llueu un batoriciu ente los nomes dos dos llugares pudu asoceder facilmente nos documentos de la antigudá,per que el delletreu nun estandarizose ta domines mas acabantes. Puxando per [[Ellerslie]] ta el fechu de que el so pai remanecia de [[Riccarton]], n'[[Ayrshire]] y que so mai yera de [[Loudoun]],[[Ayrshire]] tamién. amas, dallas das primeras acciones de wallace foron n'[[Ayrshire]].
Línea 20 ⟶ 21:
Dizse que foi un home ralmente Cimeru, de metru novanta y tres,cuando tenia vente años.pero nun pasaba desapercibiu ente el pueblu escoces.
 
'''==Batalles Importantes'''==
 
lL'once de setembre de 1297 wallace atasmo un exercitu ingles nel ponte de [[stirlingStirling]] dirixiu per el [[Conde de Surrey]] preparau por 300 xinetes pesaos y 10000 soldaos llixeros. EL conde de Surrey muñiu los sos homes de cruciar el ponte y willianWilliam pudo lluchar al otru llau en talua por el efectu embudu ta que los ingleses aparraron y fuxeron( (otres versiones falen de que e ponte flundiose pel pesu o per una trampa de willian dexando mediu exercitu (los xinetes pesaos incluios) anoxaos a la so suerte poro que foron desaniciaos.
 
alAl tornar de stirlingStirling foi nomau Guardián de Escocia,pa denpues empobinase a York( (ciudá mas importante'l norte inglaterraInglaterra) pa la sitiar, la ciudá escalgayo alluegu y wilianWiliam pudo empobinar mas al sur.
'''Batalles Importantes'''
 
lL'unu de d'abril de 1298 les tropes ingleses dirixias per el mesmisimu rei de inglaterrad'Inglaterra Eduardo I el Zanquilargo y les tropes escoceses dirixias per willianWilliam toparonse en [[Falkirk]] pa la griesca.el El rei Euardo abía relugau un gran exercitu de tol reinu y taba preparau pa la llucha, pero wallaceWallace teniatenía un arma secreta, los [[Schiltroms]], greyu de persones con lances de 2 metros, mas llarges que las de los xinetes, pa lluchar encontra estos. Los ingleses atacaron con los sos xinetes enfotaus comu taba previstu y foron refugaos con munches baxes, pero yeren munchusmunchos mas que los escoceses y meyor preparaos, y los Arqueros de Gales, de tiru llargu allagaron munchisimesmunchísimes baxes ente los escoces, pa encima los ñobles escoceses foron sobornaos per elpol rei britanicobritánicu y nun foron a la batalla munchus de ellos, per lo que los escoceses foron chotaos.
l'once de setembre de 1297 wallace atasmo un exercitu ingles nel ponte de [[stirling]] dirixiu per el [[Conde de Surrey]] preparau por 300 xinetes pesaos y 10000 soldaos llixeros.EL conde de Surrey muñiu los sos homes de cruciar el ponte y willian pudo lluchar al otru llau en talua por el efectu embudu ta que los ingleses aparraron y fuxeron( otres versiones falen de que e ponte flundiose pel pesu o per una trampa de willian dexando mediu exercitu (los xinetes pesaos incluios)anoxaos a la so suerte poro que foron desaniciaos.
 
Wallace tornotornó a escociaEscocia y vengose de los ñobles que traidorierunlo.
al tornar de stirling foi nomau Guardián de Escocia,pa denpues empobinase a York( ciudá mas importante'l norte inglaterra) pa la sitiar, la ciudá escalgayo alluegu y wilian pudo empobinar mas al sur.
 
==Atropiu y execución de Wallace==
l'unu de abril de 1298 les tropes ingleses dirixias per el mesmisimu rei de inglaterra Eduardo I el Zanquilargo y les tropes escoceses dirixias per willian toparonse en [[Falkirk]] pa la griesca.el rei Euardo abía relugau un gran exercitu de tol reinu y taba preparau pa la llucha, pero wallace tenia un arma secreta, los [[Schiltroms]], greyu de persones con lances de 2 metros, mas llarges que las de los xinetes, pa lluchar encontra estos.Los ingleses atacaron con los sos xinetes enfotaus comu taba previstu y foron refugaos con munches baxes, pero yeren munchus mas que los escoceses y meyor preparaos, y los Arqueros de Gales, de tiru llargu allagaron munchisimes baxes ente los escoces, pa encima los ñobles escoceses foron sobornaos per el rei britanico y nun foron a la batalla munchus de ellos, per lo que los escoceses foron chotaos.
wallaceWallace fuxia dos intentos de atropiu tal [[5 de d'agostu]] de [[1305]] cuando [[John Menteith]] (tamientamién llamaullamáu False Menteith) traidoriolu y entregolu a los britanicos de Roybroston en GlasgouGlasgow.
 
La so execuxónexecución foi una de les mas allabascaes de la hestoria, primero foi castraucastráu, llueu llevaronlu desnuo tal mercau de Smithfield n'una xarrea tirada por un borricu mientres la xente allancia-y coses. Aorcaronle per un tiempu pa llueu abri-y les tripes y saca-y los sos organos vitais mientres allampabalos delante los sos guellos y pa finar cortaron-y la tiesta.
Wallace torno a escocia y vengose de los ñobles que traidorierunlo.
 
lesLes sos estremidaisestremidaes foron repartiesrepartíes per inglaterraInglaterra, el so brazobrazu derechudrechu foi a [[Newcastle]], el so l'izquierdu pa [[Berwick]], la sopiernapierna izquierda a [[Aberdeen]], la so tiesta foi escolingada nel ponte de [[Llondres]] y nun conozse ù foi la pierna derecha. Too estu fo per escariento de quien quisiera entamar uanuna griesca.
'''atropiu y Execuxón de Wallace'''
 
[[Categoría:Escoceses|Wallace, William]]
wallace fuxia dos intentos de atropiu tal [[5 de agostu]] de [[1305]] cuando [[John Menteith]] (tamien llamau False Menteith) traidoriolu y entregolu a los britanicos de Roybroston en Glasgou.
 
La so execuxón foi una de les mas allabascaes de la hestoria, primero foi castrau, llueu llevaronlu desnuo tal mercau de Smithfield n'una xarrea tirada por un borricu mientres la xente allancia-y coses. Aorcaronle per un tiempu pa llueu abri-y les tripes y saca-y los sos organos vitais mientres allampabalos delante los sos guellos y pa finar cortaron-y la tiesta.
 
les sos estremidais foron reparties per inglaterra, el so brazo derechu foi a [[Newcastle]], el so izquierdu pa [[Berwick]], la sopierna izquierda a [[Aberdeen]], la so tiesta foi escolingada nel ponte de [[Llondres]] y nun conozse ù foi la pierna derecha.Too estu fo per escariento de quien quisiera entamar uan griesca.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
[[Categoría:Escoceses]]
 
[[ang:William Wallace]]