Diferencies ente revisiones de «Alfonsu IX»

Contenido eliminado Contenido añadido
iw
Sin resumen de edición
Llinia 1:
{{wikificar}}
{{estandarizar}}
'''Alfonso IX''' de Borgoña ([[Zamora15 d'agostu]] ,de [[1171]], -[[Zamora,]] - [[24 de setiembre]] de [[1230]], [[Sarria]]) foi rei de [[Reinu de Llión|Llión]] ente [[1188]] y [[1230]]. FiyuFíu de [[Fernando II de Llión|Fernando II]] y de la princesa Urraca de [[Portugal]]. Enfrentóse a la so madrastra, [[Urraca López de Haro]], y al so hermanastru, Sanchu, pola corona de Llión.Dionun-ye l'alcuñu de "el Babosu " por Ibn Khaldun porquei yera acometíu de furias ya espumaba pula bouca.
 
[[Archivu:Leon Arms.svg |290px|right]]
 
Pa facere más fuorte’lfuorte'l su drechu al tronu convocóu la Curia Rexia ya rescibe el sofitu del cleru, los nobres ya los representantes de las ciudaes. Eistas Cortes de LLión de 1188 fuonun el primé antecedente na Uropa Ucidental del parlamentarismu moderno. Recoñecienun entuences el drechu a la inviolabilidad del domicilio y el de "habeas corpus" ente outros.
 
En 1218 funda, xunta’lxunta'l sou fiyufíu, la [[Universidá de Salamanca]].
 
Los sus dous "estratéxicos" casamientos (con su curmana Tereisa de PertualPortugal en [[1196]] ya con su sobriña [[Bedrenguela de Castiella]] en [[1204]]) dambos dous fonun declaráus nulos pol Papa por mor la consanguinidad con sus muyeres.
[[Archivu:Leon Arms.svg |290px]]
 
 
 
Pa facere más fuorte’l su drechu al tronu convocóu la Curia Rexia ya rescibe el sofitu del cleru, los nobres ya los representantes de las ciudaes. Eistas Cortes de LLión de 1188 fuonun el primé antecedente na Uropa Ucidental del parlamentarismu moderno. Recoñecienun entuences el drechu a la inviolabilidad del domicilio y el de "habeas corpus" ente outros.
 
En 1218 funda, xunta’l sou fiyu, la [[Universidá de Salamanca]].
 
Los sus dous "estratéxicos" casamientos (con su curmana Tereisa de Pertual en 1196 ya con su sobriña Bedrenguela de Castiella en 1204) dambos dous fonun declaráus nulos pol Papa por mor la consanguinidad con sus muyeres.
 
Tras separtase de Berenguela, el reinu Castiella viola los alcuerdos que había pente LLión ya Castiella reconquistandu tola Fastera del Carrión ya parte de Tierra de Campos.
Línea 44 ⟶ 39:
 
Alfonso (1203 - 1272). Senor de Molina. Casó sucesivamente con Mafalda de Lara, heredera de Molina y Mesa, con Teresa Nuñez y con Mayor Tellez de Meneses, señora de Montealegre y Tiedra –d'esti cabeiru enllaz ñacería la célebre María de Molina, esposa de Sancho IV de León y Castilla–.
 
 
'''Con Inés Íñiguez de Mendoza (relación extramarital):'''
 
 
Urraca Alfonso (¿? - ¿?).Casó con Lope Díaz II de Haro, sestu señor de Vizcaya.