Diferencies ente revisiones de «Panthera tigris»

Contenido eliminado Contenido añadido
m robot Añadido: is:Tígrisdýr
Limotecariu (alderique | contribuciones)
cambéu polos términos propuestos pola A.Ll.A.
Llinia 29:
El tigre nun tien enemigos naturales y coles sos rayes escuéndese bien nes viesques. L'únicu animal que lu mata ye l'[[home]], por mieu.
 
Al paicer, el tigre ye animal orixinariu del sur de [[Siberia]] y apaeció nel [[Pleistocenu]]. Dende ellí espandiéronse en dos rutes, una pal oeste, pel [[Asia]] central per llugares como [[Persia]], [[Mesopotamia]] y el [[Cáucasu]]; y otra pela costa asiática, dende [[China]] hasta la [[India]] y el Sureste Asiáticu, onde aportaren va unos diez mil años. La presión humana fizo que la so espansión menguara y hasta s'estinguió en sitios, pero tovía nel sieglu XIX podía atopáselu dende [[XorxaXeorxa]] hasta la islla indonesia de [[Bali]].
 
Anguaño hai cinco subespecies de tigres: el de [[Bengala]] (''Panthera tigris tigris''), posiblemente el más conocíu, que vive nel subconntinente indiu; el de Siberia (''P. t. altaica''), el más grande, con 3,30 m de llargu y 270 kg de pesu, vive más que nada nel cordal de Sikhote-Alin; el de [[Sumatra]](''Panthera tigris sumatrae''), del que nun hai más allá de 500 exemplares, subespecie de pequeñes dimensiones en comparanza col restu; el d'[[Indochina]] (''P. t. corbetti''), y el tigre del sur de China (''P. t. amoyensis''), que ye'l que ta más en pelligru d'estinción y del que se calcula nun queden más de 60 exemplares. El famosu "tigre blanco", en realidad, ye una variedá de tigre bengalí orixinaria del Estáu indiu de [[Madhya Pradesh]] (antiguu reinu de Rewa), que por mor d'una [[mutación]] tien en llugar del collor pardu el blancu. Los güeyos d'estos tigres son azules. Tamién tan documentaos tigres siberianos ya indochinos blancos.
En [[2004]] atopárense evidencies moleculares de que'l tigre de la península de [[Malaca]], hasta entós consideráu dientro la subespecie indochina ye, en realidá, una subespecie de diferenciación mui reciente. Bautizóselu como ''[[Panthera tigris jacksoni]]'' n'honor a Peter Jackson, un afamáu conservacionista que pasó muncho de la so vida peleando pola conservación de los tigres.
 
Durante'l [[sieglu XX]] estinguiérense tres subespecies por mor de la [[caza]] y el deterioru del so [[hábitat]]. El tigre del [[Caspiu]] (''P. t. virgata''), un gran tigre asemeyáu al de Bengala, cazáu con saña hasta'l so esterminiu na [[Rusia]] zarista. L'últimu exemplar rusu morrió nel actual [[AzerbaiyánAzerbaixán]] en [[1923]], y la subespecie esapareció dafechu cuando se cazó l'últimu tigre iraní en [[1959]].
 
Unes décades enantes, en [[1937]], el pequeñu tigre de Bali (''P. t. balica''), una raza de collor escuru y menos de 100 kilos de pesu tamién esapaeció. Na vecina islla de [[Xava (islla)|Xava]] dende mediaos de los 70 nun se ve una subespecie llocal (''P. t. sondaica'').