Diferencies ente revisiones de «John Lennon»

303 bytes amestaos ,  hai 9 años
ensin resume d'edición
m (r2.5.2) (robot Añadido: jv:John Lennon)
'''John Winston Ono Lennon''', ([[Liverpool]], [[Inglaterra]], [[9 d'ochobre]] de [[1940]] – [[Nueva York]], [[Estaos Xuníos]], [[8 d'avientu]] de [[1980]]) foi un músicu, cantante y compositor que saltó a la fama mundialmente como unu de los miembros fundadores del grupu británicu [[The Beatles]] y, xunto con [[Paul McCartney]], formó una de les parexes de compositores más exitoses del [[sieglu XX]].
 
[[Archivu:JohnLennonpeace.jpg|thumb|Lennon interpretando «[[Give Peace a Chance]]» en [[Montreal]], [[Quebec]], [[Canadá]], en 1969.]]
Nació y creció en Liverpool, onde se familiarizó col xéneru musical [[skiffle]] cuando yera adolescente, formando la banda [[The Quarrymen]], que posteriormente terminaría convirtiéndose en [[The Beatles]] en [[1960]]. Cuando'l grupu entamó a dixebrase hasta la so disolución a finales d'esa década, Lennon entamó una carrera como solista, que taría marcada por álbumes críticamente aclamados, incluyendo ''[[John Lennon/Plastic Ono Band]]'' y ''[[Imagine (álbum)|Imagine]]'', asina como icóniques canciones como «[[Give Peace a Chance]]» y la propia «[[Imagine (canción)|Imagine]]».
 
Nació y creció en Liverpool, pasando buena parte de la so neñez y adolescencia viviendo colos sos tíos Mimi y George Smith, que vivíen en [[Mendips]] y nun teníen fíos propios.
 
Nació y creció enEn Liverpool, onde se familiarizófamiliarizaríase col xéneru musical [[skiffle]] cuando yera adolescente, formando la banda [[The Quarrymen]], que posteriormente terminaría convirtiéndose en [[The Beatles]] en [[1960]]. Cuando'l grupu entamó a dixebrase hasta la so disolución a finales d'esa década, Lennon entamó una carrera como solista, que taría marcada por álbumes críticamente aclamados, incluyendo ''[[John Lennon/Plastic Ono Band]]'' y ''[[Imagine (álbum)|Imagine]]'', asina como icóniques canciones como «[[Give Peace a Chance]]» y la propia «[[Imagine (canción)|Imagine]]».
 
Demostró un carácter bien rebelde na música, el cine, los llibros y dibuxos, y nes conferencies de prensa y entrevistes. Foi polémicu a través de les sos acciones pola paz, xunto con la so muyer [[Yōko Ono]]. En [[1971]], trelladóse a vivir a Nueva York, onde la so oposición a la [[guerra de Vietnam]] dio llugar a una riestra d'intentos del gobiernu de [[Richard Nixon]] a expulsalu del país, mientres que les sos canciones fueron adoptaes como himnos pal movimientu contra la guerra. Depués del so auto-impuestu «retiru» de la industria musical en [[1975]] pa dedica-y tiempu a la so familia, Lennon volvió a surdir en [[1980]] con un álbum de regresu, ''[[Double Fantasy]]'', pero foi asesináu tres selmanaes depués del so llanzamientu.