Diferencies ente revisiones de «Sísifu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Luckas-bot (alderique | contribuciones)
m [r2.5.2] robot Añadido: ga:Sisifeas
estandarizáu
Llinia 1:
{{Mitoloxía Griega}}
'''Sísifu''' yera na [[Mitoloxía Griega]] el fundador y rei d'[[Éfira]], asina como esposu de [[Merope]]. Fíu d'[[Eolu]] y [[Enarete]] foufoi'l paipadre d'[[Odiseu]] con [[Anticlea]]; tamién foufoi paipadre del marín [[Glaucu]] cola súaso muyer.
 
Yera consideráu'l más astutu ente los homes y tanto foufoi asina que cuando la Muerte ([[Tánatos]]) chegóullegó pa buscalu, decidíudecidió apresala con grilletes; poro, naide morría nel Mundiu tahasta qu'[[Ares]] llibertóu-la lliberó y unvióuunvió a Sísifu al [[Hades]]. Pero anantiasEnantes de marchar dixo a la súaso muyeremuyer que nun fixera ofrendasofrendes a los dieusesdioses pola súaso muerte, asina cuando chegóullegó, en viendo que la súaso muyer cumplía'l mandáu, convenciéuconvenció a [[Hades]] pa que lu dexara tonar al mundiu los vivos pa convencer a la súaso esposa. Pero namái regresar nun quixo volveravolver al Hades tahasta qu'[[Hermes]] foufoi buscalu y devolviéuludevolviólu pal inframundiu.
 
La súaso conderga, ensin dulda la más famosa de la mitoloxía, consistía n'emburriareemburriar una piedra tahasta lulo más cimeirucimero d'un monte y cuando chegaballegaba, volvía a cayesecayer, teniendo que facer esti trabayu porper tola eternidá. Enxamás nun se supiosupo bien cuálcuálu fuera'l pecáu cometíu pa que-yluy aplicaranaplicaren esti castigu pero paez ser que desvelóudesveló a los humanos los designios de los dieusesdioses.
 
La conderga de Sísifu foufoi, y inda ye, un tema recurrente na filosofía y lliteraturaslliteratures occidentales, comucomo, por exemplu, el llibru d'[[Albert Camus]] "El mitu de Sísifu", úonde l'escritor francés lu punxo de símbolu pa lulo que chamaballamaba, "el sentimientu absurdu": la lluitallucha del l'home escontra un mundiu que nun pescancia.
 
[[Archivu:Sisyphus by von Stuck.jpg|thumb|left|Sísifu nel Avernu, de von Stuck.]]
 
[[Categoría:Personaxes mitolóxicos griegos]]