Diferencies ente revisiones de «Wikipedia alderique:Proyeutu normalización»

Contenido eliminado Contenido añadido
opinión
Motán (alderique | contribuciones)
Sin resumen de edición
Llinia 38:
Saludos, y que nun nos enquivoquemos.
--[[Usuariu:Henrique|Henrique]] ([[Usuariu Discusión:Henrique|Alderique]]) 18:53, 6 xunu 2006 (UTC)
 
Hola, Henrique. El debate nun ye la esistencia de variantes na llingua nin saber si l'arriquecen o non. Creo que tamos toos d'alcuerdu en que sí. Convién puntualizar que , en contra de lo que se desprende de les tos palabres, les variantes nun tienen nada que ver nin cola ortografía nin coles divisiones alministratives. Yá quedó dicho que los presuntos particularismos de la llingua al sur del cordal son na mayoría de los casos comunes al occidente d'Asturies o formes de la llingua familiar que la normativa aconseya nun reflexar na escritura. Pero tampoco ye esactamente d'eso de lo que tamos falando.
 
L'asuntu ye de saber si convién o non, nuna enciclopedia como la wiki, usar una forma llingüística más o menos unificada y neutra, lo que se conoz como llingua estándar, pa entendemos. La mio opinión ye que sí, por varies razones, principalmente les qu'espunxo Jesusito más arriba y que podíen resumise en que fai falta un pocu de coherencia y de procuru a la hora d'usar la llingua. Voi date dos exemplos de sitios onde se sigue esti criteriu:
 
a) Nes wikis española y francesa, los artículos tán escritos na variante más neutra (dalgunos dirán nel español de Madrid y el francés de París). Ye raro atopar testos estraos de venezualismos o términos propios de Bélxica o Québec.
 
b) Munchos falantes de la variante occidental del nuestru dominiu llingüísticu usen l'asturianu estándar en delles de les sos obres. El casu más conocíu ye Xuan Bello, pero puedo citate autores tantu d'Asturies ( Miguel Rojo )como de Lleón (Roberto González Quevedo o Héctor Xil).
 
La mio opinión ye que la variante llingüística local paezme más propia pal cultivu de xéneros como la poesía o cuentos tradicionales . En cambiu , la llingua estándar abúltame más afayadiza pa l'ensayu, la prosa periodística o científica.
 
(Na páxina de duldes ortográfiques y llingüístiques salió'l tema del usu de "greyu". ¿ties dalgún datu sobre la palabra?). Saludos. [[Usuariu:Motán|Motán]] 20:28, 6 xunu 2006 (UTC)
Volver a la páxina del proyeutu «Proyeutu normalización».