Diferencies ente revisiones de «Comunismu»

Contenido eliminado Contenido añadido
Sin resumen de edición
Llinia 14:
La teoría comunista en xeneral, afirma que la única que puede resolver los problemes esistentes dientro del [[capitalismu]] ye que la [[clas obrera]] (refiriéndose al proletariáu) que ye'l prencipal productor de riqueza na sociedá y que ye esplotada pola clas capitalista (como se desplica en teoríes como la [[plusvalía]]) pa sustituyir a la burquesía como clas dominante y asina establecer una sociedá ensin divisiones de clas haza un socialismu llamáu como preludiu p'algamar la fase final del comunismu.
 
El [[comunismu puru]] (etapa cimera dempués del socialismu) refiérese a una sociedá ensin clases na que les decisiones sobro qué producir y qué polítiques a siguir correspuenden a tolos ñembros de manera igualitaria, pensando nos intereses de la mayoría de la sociedá coleutiva. Na práutica tolos ñembros tienen igual pesu nel [[Comunismu puru|procesu de toma de decisiones]], nos ámbetos tanto políticos y económicos. Nel ''[[Manifiestu Comunista]]''], Marx tarabaza un plan de 10 puntos asesorando sobro la redistribución de la tierra y la producción pa escomenzar la transición al comunismu.
 
Los orixes del comunismu son dicutíos, habiendo hestóricamente grupos y teóricos cuyes doctrines describiéranse posteriosmente como comunistes. Dellos teóricos consideren que les sociedaes de [[cazadores-recolectores]] son una forma de [[comunismu primitivu]], pudiendo amestar a figures hestóriques como [[Platón]] y [[Tomás Moro]] como defensores de les primeres formes d'esta ideoloxía. El movimientu comunista como se conoz anguaño tomó forma nos sieglos XIX-XX, cuando les revoluciones comunistes tomaron los gobiernos en munchos países, llevando a la criación d'estaos com la [[Xunión Soviética]], la [[República Popular de China]] y la [[República de Cuba]].